• Jossen

Kostar maten mest?

Jag undrar lite hur ni har haft det med mat på era bröllop?

Vi var säkra på att vi ville bjuda på tre-rätters, men räknade på att det kostar runt 585:-/p.p 80x585 = 46 800:-. Det är ju sjukt mycket pengar. Då tillkommer ju även dryck... Så vi får kanske fundera på buffé, men jag vet inte. Ser framör mig att vi sitter runt bordet hela tiden och har serveringspersonal!

Hur har ni gjort? Vad har ni lagt mest på inför erat bröllop? Hur har ni tänkt angående maten?

• Svar på tråden Kostar maten mest?
  • Jossen

TACK för era svar!

Självklart förstår jag att det beror på råvaror och antal rätter, men tänk chocken ( eller, ja tänk tillbaka på chocken;) ) när jag insåg att det kostade så mycket! Jag har räknat på att ett bröllop går på runt 100 000:-, så att nästan halva budgeten går till mat känns ju lite orimligt. Då det fortfarande finns massa annat som behövs.

SOLLAN: Odd Fellow, har de sådant? Då kände ni någon som var med i den ordern? För det är ju absolut ett alternativ.

Pernillaaa: Jo det är ju ett jättebra alternativ. Drar man i några trådar kanske det dyker upp någon som kan hjälpa oss, iallafall med vissa delar.

Ett alternativ, kanske kan vara att man ringer gymnasieskolor, hotell & restaurang- kockar och serveringspersonal som säkert vill sommarjobba lite efter studenten.

missuniversum- Så beklagligt för dina vänner! Så tänker vi inte ha det, oavsett vad vi väljer att bjuda på! Hoppas de hade en annars fantastisk dag!

Svar på tråden Kostar maten mest?