Kan vi strunta i att bjuda respektive?
Jag tycker alltid att man ska bjuda respektive, "det hör till". Men nu sitter vi här och går igenom gästlistan som vi måste krympa lite och funderar på hur vi ska göra.
Vi kommer bjuda mitt "tjejgäng" som är barndomsvänner och det är bara en utav dom som har sambo för tillfället, så vi har tänkt strunta i respektive där eftersom alla känner varandra väldigt bra och jag tror verkligen inte att någon av dom kommer ha någonting emot det.
Men sedan har vi sambons arbetskompisar. Alla arbetar i en lastbilsverkstad, bra kontakt med varandra och har ofta roligt tillsammans på arbetet.. frågan är om man kan bjuda dessa karlar som "arbetsgäng" utan respektive? Vi har aldrig träffat respektive och sambon tror inte att de kommer "slappna av" på samma sätt som om respektive kommer (om dom ens kommer med tanke på att vi gifter oss ca 15 mil bort).
Självklart är vi beredda på att många kanske tackar nej pga detta, men samtidigt tror vi inte att någon skulle ha något problem alls med detta, möjligtvis någon flickvän eller så. Detta skulle dra ner på kostnaden rejält för oss! Men ändå skäms jag lite, det "hör till" och jag tycker annars att man ska bjuda respektive.. hmm..
Sambon kanske kan kolla lite med grabbarna på jobbet vad dom tycker?
Vad tycker ni?