• Tiisa

Godisbuffé??

Har surfat runt lite och sett något så fantastiskt; GODISBUFFÉ !

Jag undrar vad ni tycker om tanken?

Vi har ett ganska litet bröllop, 31 gäster varav 7 barn. Middagen blir tvårätters med bröllopstårta till efterrätt på en fin liten k-märkt gård. Vi står för mat, ett glas vin och kaffe, vill gästerna ha mer att dricka till maten får det bli på egen nota tyvärr. Däremot ska vi vidare igen, till vår kvarterslokal. Här tänkte vi bjuda på lite tysklandsprit och kanske något mer ätbart (erfarenhet från gården är att portionerna är minimaliska).

Min fråga är alltså; skulle en godisbuffé passa in här tycker ni?

I så fall skulle jag vilja få ihop lite olika varianter av godis i rött och vitt, våra temafärger (helst vinrött men hur kräsen får man bli? *S*)

• Svar på tråden Godisbuffé??
  • BrudiMaj2012

Vi tänker också ha godisbuff'e.. Trodde att jag tyckte att det var en ganska fånig grej.. Men nu när jag har sett så himla många fina bilder så är både jag och sambon helt inne på att ha en.. :-P

• Pinkgrape

Min första tanke är - Lägg pengarna på ytterligare ett glas dryck till maten? Ett glas dryck känns lite väl lite, speciellt när det är både förrätt och varmrätt. Vi hade 4 glas vin till två rätter, kaffe till efterrätt och kaffe till tårtan. Det skulle förmodligen inte kosta mer än en hel godiusbuffé? Min uppfattning är att godis är dyrt, men jag vet inte..

Jag har sett bilder på såna och visst ser det mysigt ut och något man kan unna sig att förgylla festen med om man har lite extra slantar över. Det är dock inte något jag skulle prioritera.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Mela01

Vi planerar också för att ha godisbuffé Glad Vi kommer ha den till sammans med ostbricka med dess olika tillbehöver efter middagen Glad Tycker det e en jätte rolig grej Skrattande

• förlovadflicka

Vi ska ha godisbuffé! Har köpt syltburkar på ikea och vaser och så har vi köpt stora klubbor (mest som dekoration) skruvade mindre polkagrisklubbor, polkagrisar i olika smaker som håller sig inom våra färger, polkagrisstänger, godisremma, plopp från februari med kärleksord på, fina karameller och ska köpa choklad och marshmellows :) Just det, en sån där stor godisråtta också som jag önskat mig i princip hela mitt liv :D Och så ska vi försöka få tag i en billig chokladfontän... :D

• Jossis81

Så här såg våran godisbuffe och barbord ut. (ej klart på bilden)
    MYCKET uppskattat av våra gäster!
  • Tiisa

Brudimaj: Samma här :D

Pinkgrape: Du har alldeles, alldeles rätt.. Anledningen till att vi bara tog ett glas var att vi hade tagit lån och det var det enda pengarna räckte till och vi skickade ut inbjudningarna. Efter det har vi fått ta ytterligare lån och ligger ändå back i ekonomin. Jag hade liksom lagt den delen (middagen) bakom mig som färdigplanerad. Nu fick jag mig en tankeställare :)

Är det tokigt att under till exempel välkomsttalet påpeka att vi utökar drickat?

Mela01: Ostbricka är smart!

Förlovad flicka: Tack för tipsen! Godisråttan lät awsome ;-D

Jossis81: Vad fint!!

• BrudiMaj2012

Godisbuff'e is the shit! :-P vi vill så gärna ha sådana små metallskopor till de olika sorterna.. Någon som hittat på sådana?

• Pinkgrape
    BrudiMaj2012 skrev 2011-08-17 21:52:26 följande:
    Godisbuff'e is the shit! :-P vi vill så gärna ha sådana små metallskopor till de olika sorterna.. Någon som hittat på sådana?
    Pröva ebay :) Där finns det säkert :)
  • Pinkgrape
    Tiisa skrev 2011-08-17 21:14:57 följande:

Pinkgrape: Du har alldeles, alldeles rätt.. Anledningen till att vi bara tog ett glas var att vi hade tagit lån och det var det enda pengarna räckte till och vi skickade ut inbjudningarna. Efter det har vi fått ta ytterligare lån och ligger ändå back i ekonomin. Jag hade liksom lagt den delen (middagen) bakom mig som färdigplanerad. Nu fick jag mig en tankeställare :)

Är det tokigt att under till exempel välkomsttalet påpeka att vi utökar drickat?

Jag tycker definitivt att ni kan meddela det då och jag förstår er ekonomiska situation. Vi har inte heller gott om pengar. Jag tror bara att gästerna uppskattar mer att dricka till maten mer än vad de skulle uppskatta godisbuffé. Jag kan ju bara utgå från mig själv visserligen :P

När ni räknar på det igen med mer dricka/person och om ni då får pengar över ändå, så tycker jag absolut att ni kan satsa på en godisbuffé :)
Svar på tråden Godisbuffé??