• Heart

6mm bred ring med sten?

Hade bestämt mig för en 6mm bred slät vitguldsring till förlovningen, och sedan sätta på en sten till vigseln istället för att ha två ringar. Men nu blir jag osäker på om den blir för bred och att det inte blir snyggt (eller att man måste ha en väldigt stor sten Flört). Är det någon som har en bred ring med en sten på? Har bildgooglat lite, men det är svårt att se hur det blir när man inte ser den på ett finger.

• Svar på tråden 6mm bred ring med sten?
  • andersson1970

Lite OT:
    Har en f-ring som är 6 mm bred...och det ÄR brett. Utan sten.
    Kändes väldigt maskulint i början, men nu har jag vant mig. Och vill inte vara utan.
    Dock så tänker jag hur sjutton jag ska kunna ha en ring till sedan med tanke på bredden?
    Kommer oxå få göra som du, eller som jag är inne på: Skippa förlovningsringen och ha bara en helt annan ny vigselring sedan. Eventuellt kan man ju ha en ring till, men den får vara max 2 mm då, ja jo man kan ju ha bredare men.....njaeeee......

• Tessann

Jag har en förlovningsring nu som är 6mm (har inte fått mina nya ännu) och jag tycker inte det är för brett.. tycker det är snyggt..

Men däremot så tror jag inte det blir snyggt att ha en till ring bredvid.. för då kan den ju högst vara typ 2mm.. och en 6 och en 2 tror jag ser konstigt ut.

Men som du säger att sätta en stor sten i den sen blir nog jättesnyggt!
    Så ska du bara ha en ring så ta en bred.. men jag kan nog faktiskt inte kalla denna 6mm för speciellt bred.

• KhiraLii

Det beror på hur mycket av bredden du vill täcka med stenen.6 mm motsvarar ungefär 1 ct, 5 mm 0.5 ct. Generellt förminskar en bred skena hur man upplever storleken på stenen och en tunnare skena förstorar intrycket.

• andersson1970
    Tessann skrev 2011-08-18 10:03:15 följande:

Jag har en förlovningsring nu som är 6mm (har inte fått mina nya ännu) och jag tycker inte det är för brett.. tycker det är snyggt..

Men däremot så tror jag inte det blir snyggt att ha en till ring bredvid.. för då kan den ju högst vara typ 2mm.. och en 6 och en 2 tror jag ser konstigt ut.

Men som du säger att sätta en stor sten i den sen blir nog jättesnyggt!
    Så ska du bara ha en ring så ta en bred.. men jag kan nog faktiskt inte kalla denna 6mm för speciellt bred.

Tycker oxå det är fint, annars hade jag aldrig valt. Men å andra sidan våra ser kanske maskulina ut för det är blandat silver/guld och ett manligt mönster? Jag gillar inte duttinuttiga saker så mig passar den perfekt. Och alla kommentarer är om den att den är ovanlig, den syns, och den märks. precis som jag vill.
    Men bred vill jag nog kalla den med tanke på att de flesta har 2-4 mm.
    Och precis som du säger...hur gör man med en ring till? Max, absolut max 4 mmm får den vara.
  • LoJ

Ett litet tips bara är att göra ringen tillräckligt hög så att en eventuell diamant får plats i framtiden. Ju större diamant desto högre ring krävs, dvs om du nu vill ha den nedsänkt i ringen förstås

• Future Mrs S

Min förlovningsring är 5mm och min vigselring kommer vara 5mm likadan men med stenar, tycker det är precis lagom :D

• Styrka

6 mm är inte brett. Min ring 6 mm, och då har jag ändå korta små korvfingrar. Det får tom plats en 3 mm ring till, ifall jag skulle få en i morgongåva. (Min till vänster, sambons till höger)
    Som sagt, tänk på höjden så att en sten får plats att sänkas ned, om du i framtiden vill ha en nedsänkt sten.

• Heart

Tack för era svar! Tror nog att det blir 6mm, eller kanske 5. Så kan jag bestämma sen om jag ska ha en smalare ring till eller sätta en sten på förlovningsringen. Jag vill i sådana fall ha en sten bara, som inte är nedsänkt utan sitter ovanpå. Vet att min sambo tycker det är snyggt med en bred ring, och han lät lite besviken när jag sa att jag kanske hade ändrat mig och ville ha två smalare istället.

Styrka, era ringar är jättefina, precis den typen vi vill ha! Får man fråga vart ni har köpt dem?

• Styrka
    Heart skrev 2011-08-18 16:50:28 följande:

Styrka, era ringar är jättefina, precis den typen vi vill ha! Får man fråga vart ni har köpt dem?

www.kodega.se !

kan varmt rekommendera dem! Superbra kundservice, stort sortiment, bra priser, och man kan fritt göra ändringar i designen om man hittar en ring som är snarlik drömringen!
  • Jelena81

Jag har en slät förlovningsring i vitt guld som är 6 mm bred, 2,2 mm hög. jag kommer en ha en vigselring som är halvalians, 3 mm bred, 2,2 mm hög med diamanter på ovansidan och ena kanten, totalt 33 st tror jag. Det blir jättefint tillsammans och jag har små händer:) 

om tre veckor och 2 dagar får jag ha den på mig:) 

• durrasflikka
    Fina.. Längtar tills dom kommer!! ♥
    Ett par kompisar till mig har dessa, men jag vet inte hur breda de är. När de ska gifta sig så ska de inte ha nya ringar.
  • BrudInnan 30
    Jelena81 skrev 2011-08-18 19:24:11 följande:
    Jag har en slät förlovningsring i vitt guld som är 6 mm bred, 2,2 mm hög. jag kommer en ha en vigselring som är halvalians, 3 mm bred, 2,2 mm hög med diamanter på ovansidan och ena kanten, totalt 33 st tror jag. Det blir jättefint tillsammans och jag har små händer:) 

om tre veckor och 2 dagar får jag ha den på mig:) 
    lite OT, men va nyfiken jag blev nu på dina ringar. vad är det för modell på din vigselring? har du nån bild?
  • Jelena81
    BrudInnan 30 skrev 2011-08-18 20:09:10 följande:
    lite OT, men va nyfiken jag blev nu på dina ringar. vad är det för modell på din vigselring? har du nån bild?
    Har ingen bild på Min ring, men kolla denna länk, det är ringen längst ner som är helallians, men jag har gjort den som halvalians och med lite större stenar på kanten för att den skulle bli lite högre och passa min förlovningsring. 

www.davidharper.se/ 

är jättenöjd med David, han gjorde verkligen min drömring för vad jag tycker ett bra pris!:)
Svar på tråden 6mm bred ring med sten?