• 2 0 1 2

Nyfiken! Överraskning under brudvals?

När man tittade på "Fyra bröllop" var det nästan mer regel än undantag att folk spexade till brudvalsen. Det blev liksom lite löjligt att alla trodde de var så uppfinningsrika och speciella samtidigt som majoriteten av alla deltagande brudpar gjorde samma grej.

Jag undrar hur vanligt det här är? Hade ni eller ska ni ha ett överraskningsmoment under brudvalsen?

Vi ska det då rakt inte.

• Svar på tråden Nyfiken! Överraskning under brudvals?
  • Niini

Njaa.. spexa till vet jag inte om man kan kalla det. Vi dansade en regelrätt vals men på slutet snurrade jag in i hans famn.

• Fossing77

Vi lär inte ens komma så långt som till vals ;) Men en helt normal tryckare till Coldplays Fix you blir det nog :) Det där med att bryta av med plötslig synkdans känns lite tråkigt numera...

• Margaux
    2 0 1 2 skrev 2011-08-18 15:35:59 följande:
    Jag ska be mitt brudfölje att stämma in i dansen efter en stund, för att få andra att följa efter. Vi har ett brudfölje på fyra extra personer, vilket då blir fyra "par" till som dansar med oss, det borde räcka för att få fart på resten va?
    De allra flesta vet ju att dansen "öppnar" ett par minuter in i brudvalsen... Så Skickar ni ut brudföljet kommer nog resten automatiskt!
  • S2011

Vårt spex bestod nog av att vi försökte oss på en vals ö.h.t. Vi hade inte tänkt dansa och hade inte övat en minut.. Det var alldeles vansinnigt fult, men vi skrattade som galningar och fick applåder och busvisslingar så det dundrade, haha:)

• Margaux
    ClaraH skrev 2011-08-18 17:21:16 följande:
    Vi ska också dansa tango, vi har övat in en dans, men det är liksom helt seriös, men jag tror ändå att gästerna blir överraskade. Vet inte om det är spexigt direkt.
    Hur lång är eran dans?
    Jag själv är rätt kass på tango men mannen är argentisk och väldigt duktig och då går det ok för mig med. Inga dansben här i gården inte på min sida.....
  • marimekko86

Vi kommer att öva in en riktigt fin dans som passar vår låt. Min kusin är duktig på dans och ska göra oss ett nummer och lära oss det. men det blir inget spex, bara ett riktigt fint dansnummer till en lugn låt. Nån snurr och nåt litet lyft eller så men vet inte som det kommer kallas vals.!

• ClaraH
    Margaux skrev 2011-08-18 17:32:20 följande:
    Hur lång är eran dans?
    Jag själv är rätt kass på tango men mannen är argentisk och väldigt duktig och då går det ok för mig med. Inga dansben här i gården inte på min sida.....
    Den är bara två minuter, men det är ungefär så länge vi klarar utan att vi upprepar oss för mycket. Om gästerna vill ha mer får de väl ropa " en gång till"

Vi dansar till levande musik, så stycket är vad det är. Vi skulle kunna dubbla den men det blir för långt med 4 minuter tycker vi.

Ingen av oss har dansa tango innan.
  • Margaux
    ClaraH skrev 2011-08-18 17:41:54 följande:
    Den är bara två minuter, men det är ungefär så länge vi klarar utan att vi upprepar oss för mycket. Om gästerna vill ha mer får de väl ropa " en gång till"

Vi dansar till levande musik, så stycket är vad det är. Vi skulle kunna dubbla den men det blir för långt med 4 minuter tycker vi.

Ingen av oss har dansa tango innan.
    Vilket stycke har ni valt? Jag antar att det är ett som inte går så fort.. då blir det ju lite lättare! Vi ska också ha levande musik, mannen har fritt fått välja musik och ska jag vara ärlig kommer jag inte ihåg vad den heter.
    Är orolig att jag ska fastna i klänningen, vi har en "move" som jag sak föra mitt ben tätt runt hans och tillbaks igen, och en typ klackspark.... jag har en spetsklänning och bara fasar över tanken på att fastna! Man kan ju inte prova heller... han ska ju inte se mig innan bröllopsdag i den! Foten i munnen
  • Sassabrassa

Vi kommer faktiskt spexa. Vill verkligen få igång festen och bjuda på ett gott skratt. Vi dansar lite vals först och sen kör vi lite spex. Det passar oss. Vi är spexiga personer. Skulle bara bli fel om vi försökte göra det romantiskt.
    Kanske är helt ute, men då e vi det i så fall. :)

• Sassabrassa

Fast nu tänker vi om... pratade med min blivande precis. Vi kanske bara kör en vanlig vals/tryckare. Och så bjuder vi på oss själva på dansgolvet när det e fest sen.

• 123ost

Jag har alltid drömt om att "spexa" men nu känns det lite tråkigt och att alla gör det. Men jag tror inte att våra gäster varit på något bröllop där de spexat så hade kunnat bli "en första gång" för gästerna att se. Vi ska tänka på det lite mer.

• ClaraH
    Margaux skrev 2011-08-18 17:57:01 följande:
    Vilket stycke har ni valt? Jag antar att det är ett som inte går så fort.. då blir det ju lite lättare! Vi ska också ha levande musik, mannen har fritt fått välja musik och ska jag vara ärlig kommer jag inte ihåg vad den heter.
    Är orolig att jag ska fastna i klänningen, vi har en "move" som jag sak föra mitt ben tätt runt hans och tillbaks igen, och en typ klackspark.... jag har en spetsklänning och bara fasar över tanken på att fastna! Man kan ju inte prova heller... han ska ju inte se mig innan bröllopsdag i den! Foten i munnen
    Vi ska dansa till Tango Jalusie. VI har träffat de som ska spela och spelade in dem, men det gick alldeles för fort. Men vi har saktat ner den och hoppas att de spelar i ett långsamare tempo, det blir elegantare då. Hur långt är erat stycke?

Jag har kort kjol så jag ska göra några snurrar i början och slutet, det blir bra bara de inte spelar för fort.
  • durrasflikka

Sambon har ett extra jobb med en showgrupp och hon som håller i allt har även en dansskola så i ska fråga henne om hon vill korreografin. Vi har inte ens bestämt vilken låt, men vi har ju tid på oss då vi gifter oss nästa år.

• TheD

Brudvals är brudvals och inget annat! När de första hade sånt vilket var LÄNGE sedan var det en kul grej men nu är det tjatit nåt så in i h*lv*te! :)

• Sassabrassa

Igår när vi satt och pratade så bstämde vi att vi dansar till Michael Bublés Everything. det är en av våra absoluta favoritlåtar. I slutet av den mixar vi in en remix av den låten och pratar med vårt toastpar så att de dansar in och får med sig resten. Så får vi igång festen på så sätt istället för vår tidigare planerade showdans. Tror det kommer bli superbra. :)

• Oniq

Vi hade ALDRIG dansat tidigare och är inga dansare.
    Vi lät låten följa temat så vi dansade en sk. mellanstadietryckare till Montt Mardies 'Still plays dungeons and dragons'. När ungefär halva låten gått vädjade min man till våra åskådare att de skulle göra oss sällskap på dansgolvet. Mina föräldrar bjöd upp hans föräldrar, toastmastern m flickvän började dansa och golvet fylldes på...

Behövdes inte mer 'start' än så. 

Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
Svar på tråden Nyfiken! Överraskning under brudvals?