Ni som anlitat en fotograf hela dagen - pris?
Hör ni hur ni låter?Jag sitter här hemma framör min data skärm och gapar av förvåning och häpnad.
Jag ser summor som 10.000 tusen kron och 20 tusen och 30 tusen och tänker i mitt stilla sinne hur har man råd att lägga dom pengarna? Hur kan man lägga ut sådana enorma summor på sitt bröllop? På 1sak på sitt bröllop. Då kan jag inte ens tänka mig vad allt annat har kostat..
För mig är 30 tusen två bröllop med god mat och dryck musik underbar dag med fina kläder.
Vi kommer välja en hobby fotograf men jag kommer aldrig betala mer än 1000 kr. Någonsin. Min kusin är duktig på att ta kort så hon kommer få följa mig under början av dagen och få som uppdrag att fota under kvällen men våra bröllopskort kommer hobbyfotografen få göra.
Visst man vill ha fina kort, det förstår jag mycket väl, men för mig låter det mer som rädsla att man verkligen vill köpa tryggheten att få fina redigerade kort från sin dag utan att ha ångest över hur man såg ut på korten. Den stora rädslan att inte ha full kontroll. 20-30 tusen? Det låter helt absurt i mina ögon. Läs igenom det som ni har skrivit och tänk från en annan synvinkel.
Och kommentaren om att vi i svergie inte kan tänka oss att lägga 10 tusen på en fotograf men i andra länder är det inga problem... det är som att säga rakt ut att vi svennar inte kan spendera pengar. Ni har en jätte negativ nedverderande ton mot varandra här. Varför?