Inlägg från: AlwaysAndForever2012 |Visa alla inlägg
  • AlwaysAndForever2012

HJÄLP tack! Har problem hur jag ska formulera inbjudningarna per person

Hej,

jag har noll koll på bröllop och jag är nu i full gång att planera ett till februari. Vi behöver därför skicka ut inbjudningar i oktober.

Jag behöver alla tips om formuleringar jag kan. tips och förslag och råd.

* Hur adresserar man egentligen till folk, när tex vissa har vuxna barn som ska inkluderas eller exkluderas så att säga?
    Alltså tex min moster har 4barn mellan 6-21år. vi vet inte hur vi ska formulera inbjudningar då inte alla är bjudna? Samma med älsklingens syskon. den ena systern bor ju hemma på deltid så det är ju den adressen det räknas på. Hon är ju 19år. man skickar ju gärna inte ett privat till henne eller?
    * Hur skriver man att de ska svara?
    * En kompis, bor 1h ifrån oss och vi har knappt träffat honom på 2år, men innan dess träffades vi massa, vet vi inte om vi ska bjuda nu. MEN om vi bjuder honom så vill vi ju bara bjuda honom, då vår budget är dålig och vi aldrig har träffats hans flickvän. De bor inte ens ihop. Hur skriver man i inbjudan då?

* För övrigt. Hur ser en inbjudan ut? hur mycket information har man med?
    - Vi vill ju få med på nåt vis att  det efter vigseln blir lätt mat (vet inte än men kanske tapas plockmat,soppa eller annat liknande då ekonomin är kass) och sen tårta,kaka,kaffe.
    - Vi vill även få in någonstans att klädseln ska vara på nåt vis. vet inte riktigt hur än. har ni förslag? inget som gör att det blir dyrt och krångligt för gäster, men samtidigt kläder som är täckande (då en vän har väldigt för mycket urringat..). Hur får man in nåt som tyder på klä sig skylande liksom
    - Sen vill vi även få in nåt om att vi ist för saker önskar oss pengar till "smekmånaden" eller liknande.. skulle vara kul att formulera det på nåt roligt lättsamt vis..

TIPS..RÅD ? :-d TACK

• Svar på tråden HJÄLP tack! Har problem hur jag ska formulera inbjudningarna per person
  • AlwaysAndForever2012
    Chicita skrev 2011-08-20 12:12:49 följande:
    Det är en hel djungel med det där Flört

Jag gjorde 15 olika varianter innan vi bestämde oss för att det fick duga *hehe*
    hehe, jag lär göra samma sak här. är så pedantisk och organiserad med detaljer så hehe..
    Du har inte bilder på alla dom då haha
Svar på tråden HJÄLP tack! Har problem hur jag ska formulera inbjudningarna per person