HJÄLP tack! Har problem hur jag ska formulera inbjudningarna per person
Jag hade nog löst det genom att sätta en åldersgräns som är tydlig i inbjudan. Och sen ändå adressera kuvertet till hela familjen.
19-åringen skulle få en egen inbjudan från oss (så har vi gjort i alla fall).
O.S.A - Senast XX/XX-20XX
O.S.A betyder Om Svar Anhålles (alltså att dom ska svara senast detta datum).
Vi gjorde helt enkelt en svarsblankett där dom fick kryssa i om dom kom eller inte, och skriva under med namn.
Och så hade vi skrivit vår adress på den blanketten så det var uppenbart att dom skulle skicka in detta också.
Men alla skickade inte ändå
Åldersgräns kan formuleras på olika sätt. en favorit på BT verkar vara:
Vi älskar barn, men denna dag vill vi fira med de vuxna. Därför har vi satt en åldersgräns på X-år för att få närvara på festen/ middagen.
Själva inbjudan brukar bara vara "du är inbjuden till vigsel mellan X och Y i X-kyrka i ort, kl xx den X/X-20XX"
Sen brukar många lägga med ett infoblad där resten står. Man kan även hänvisa till en bröllopshemsida (du kan skapa en egen sådan här exempelvis).
Vi valde att skicka ut ett A4-ark med svarstalong längst ner, och ha massa info i inbjudan där, men mer på hemsidan...
Ni kan formulera maten som att "efter vigseln bjuder vi på lite enklare mat / tilltugg samt kaffe och tårta.
När det gäller klädsel så tycker jag att ni kan använda dom vanliga klädkoderna. Kavaj kanske passar er?
Och sen får ni prata med tjejen med urringningen och säga till henne separat att hon nog inte kan ha så urringat den dagen.
Att önska sig pengar till resa är vanligt.
Antingen formulerar ni det enkelt genom att helt enkelt skriva att Vi önskar oss inga presenter, men om ni vill ge oss något ändå så är ett bidrag till resan välkommet.
Annars finns det massa rim och dikter man kan använda sig av...