Inlägg från: Future Mrs S |Visa alla inlägg
  • Future Mrs S

Ni som lagat egen mat till bröllopet (kött&potatisgratäng)

Syrran gjorde det till deras sons dop och efteråt räknade hon ut att kött+sallad+gratäng+bröd kostade 85:-/person, och samma sak kostar 90:-/person att köpa hos lokala cateringföretaget :)

• Future Mrs S
    snartenblivandefru skrev 2011-08-22 10:16:39 följande:
    juste, du råkar inte veta typ hur många kilo av allt hon räknade på? :)
    nej det har jag ingen koll på faktskt, men det blev inte jätte mycket mat över så det var precis lagom, vill ju inte gärna att det ska bli soprent heller ;D 
    Smillr skrev 2011-08-22 10:23:30 följande:
    250-300 g gratäng och 150-200g kött / person räknar jag med.

Tänkte fixa kött själv och kolla vad det kostar att catera gratäng. har insett att jag måste köpa fler ungsformar om det ska gå att laga gratäng hemma
    Man kan ju köpa såna engångs folieformar du vet? ett tips bara.. :)
  • Future Mrs S
    Smillr skrev 2011-08-22 15:28:37 följande:
    Jo, men de är ju inte särskilt snygga. Men det blir nog att låna av mamma . Tro om jag kan få henne att fylla dem med gratäng innan jag hämtar formarna Drömmer
    Nej så får du inte säga jag har ju precis lyckats övertala mig själv om att dom är helt ok! Jag kan nog inte få cateringfirman att göra i några andra formar ;D ;D haha
    Det tror jag nog ska gå! :D Själv lämnar jag allt tyg till löpare, min klänning som ska sys in och lite annat hos min mamma och tror att hennes hustomte fixar det!! ;D ;D  
  • Future Mrs S
    Smillr skrev 2011-08-22 16:00:43 följande:
    Vi gifte oss hemligt, ingen vet om det. Så vi får vackert fixa allt på egen hand, även om det inte lät så dumt att utnyttja nån annans hustomte Skrattande
    Ajdå, men ni kanske kan berätta det för en hustomte? fast den kanske har svårt att hålla flabben ;D ;D 
    Ja men vi behöver mammas hustomte, av någon konstig anledning fick vi ett hus utan tomte i.. ;D haha 
  • Future Mrs S
    Smillr skrev 2011-08-23 14:13:30 följande:
    mm, vet hur ni har det. Vi fick inte heller nån tomte med när vi köpte huset.

Mamma bor i vår gamla släktgård från 1700-talet och den HAR en hustomte, som av någon outgrundlig anledning är väldigt intresserad av julskinka. Mamma somnar ALLTID ifrån skinkan i ugnen och har ALDRIG bränt den för att något/någon väcker henne i tid varje år.....
    Åhh.... :D Jag vill oxå ha en riktig hustomte!! Vårt hus kanske inte är gammalt nog, byggt typ 1943 eller nått.. äkta skolåda, som tur är om och tillbyggt iofs men hade gärna haft ett riktigt gammalt stort hus på landet istället för fd skolåda i minihålan ;D
Svar på tråden Ni som lagat egen mat till bröllopet (kött&potatisgratäng)