Syrinx skrev 2011-08-19 19:39:55 följande:
Det enda man ska tänka på är väl att vara medveten att om man vill gifta sig på en speciell högtidsdag - midsommar, nyår, jul - så kan folk möjligtvis reagera lite negativt på det. Men det är ju ingen människa som firar pingst! Så på så vis är det självklart fritt fram att gifta sig på pingst!
Vi ska gifta oss på pingstafton i vår, den 26 maj, och jag måste faktiskt säga att jag bara sett en annan brud här på BT som har det datumet. Däremot verkar alla juni-, juli- och augustilördagar vara betydligt mer uppbokade. Kanske är det inte längre en lika populär bröllopshelg som det varit förut? Men det spelar väl ingen roll ändå! Om man inte vill gifta sig samtidigt som "alla andra" ska man väl ta en torsdag mitt i vintern, då blir man nog relativt ensam om sitt datum. Jag tycker att naturen är som vackrast i maj och dessutom är ju pingst "hänryckningens tid" så det känns som den perfekta tiden att gifta sig!
hahahah ja sant mitt i vintern en vardag låter ju inte klokt, kanske är en bra dag iaf att ta pingsthelgen då :) Får hoppas på att ingen regerar negativt på det bara :)
tack tjejer... & lycka till med bröllopet! Då blir det väl vi 3 som ska det här då.. =)