Inlägg från: aniara |Visa alla inlägg
  • aniara

Kan man gifta sig på pingstafton?

Vem bryr sig om hur många andra som gifter sig samma dag? Jag ser verkligen inte vad det spelar för roll, mer än att man kan behöva vara ute liter mer i god tid med bokningar om det är ett populärt datum. Jag tror inte på något sätt att jag och min blivande är de enda som gifter sig på "vårt" datum, men när det kommer till kritan, när vi står där i kyrkan, så är det faktiskt bara oss två det handlar om. Vår dag blir inte mindre värd eller mindre speciell för att det är fler som gifter sig runt om i landet på samma dag.

• aniara

Åter igen, förstår inte varför det är så viktigt vad andra tycker. Det viktiga är ju att Ni får det som Ni vill ha det. Det gäller både klänning, datum och allt annat ni ska ta beslut om fram över. Lev era egna liv.

• aniara

Vad är det med pingst som gör det till en inte vanlig helg för gemene man? Jag känner absolut ingen som firar pingst. Att pingst är typ vanligaste helgen att gifta sig på i Sverige trodde jag var allmänbildning (jag har då alltid vetat om det, utan att ha varit speciellt påläst på bröllopstraditioner).

Vilken helg man än väljer så riskerar man att det finns de som kommer ha förhinder. Sånt kan man undvika genom att prata med sina gäster i förväg, de som man vet har mycket eller något specifikt stort inplanerat.

Svar på tråden Kan man gifta sig på pingstafton?