• fruhgan

Hjälp mig välja ringar

Jag känner spontant att du ska ta kombination 2. Snyggt som tusan ju
    Jag kan tillägga att jag och mannen har titanringar och vi har breda ringar och vi är jättenöjda med våra ringar

• fruhgan

Annars tar du capella-ringen (den heter väl Very white sprinkle eller nåt sånt på titanringar.com tillsammans med ringen med 3 stenar från kombination 2? Jag tänker mig "Capella-ringen" innerst på fingret och den med 3 stenar ytterst....Det är snyggt i huvud iaf

• fruhgan
    Future Mrs S skrev 2011-08-20 18:49:08 följande:
    Åhh vad har ni för ringar? :) 
    Vi har släta i titan nu men min är alldeles förstor så jag ska få en ny istället men vi trivs verkligen med titanet! :)
    Ja men typ den fast stenarna går inte hela vägen runt på den jag kollat på (på smycka).. tror du inte det blir för mycket då? :D
    Jag vill ju ha MYCKET men jag vill fortfarande att det ska vara "classy" vilket är fel ord men det enda jag kommer på  ;D 
    Vi köpte våra ringar från titanringar.com.
    Min man har Around Inlay 6 mm med sidenmatt yta och 18 karat guld i inlägget runt hela ringen och jag Always Together 6 mm blank yta, 12 diamanter 0,02 carat coh Close together 3 mm blank yta, 12 diamanter 0,02 carat.

• fruhgan

Vi lånade ett ringmått frpn titanringar.com. Man beställer ringmått och hämtar ut för 300 kr eller nåt sånt och när man sedan skcikar tillbaka ringmåttet och beställer ringar så drar de av de där 300 kr från beställningen. Det kan vara bra ett bra sätt att få rätt storlek, de har en instruktion för hur man ska mäta om man vill ha breda ringar och tips på hur man gör beroende på hur ens fingrar ser ut. Vi beställde hem ringmåttet och mätte och det blev jättebra för oss, våra ringar har precis rätt storlek.

• fruhgan
    SloveP skrev 2011-08-21 10:23:02 följande:
    Läste senast igår en tråd om att titanringar blir repiga snabbt och att de repar!! tex i hand fatet blir det tydligen gråa märken som ej går att få bort..Kan vara en liten sak att tänka på.
    Titan kan göra märken på badrumsporslin men det går att få bort, det krävs dock att man gnuggar ett tag med en svamp och diskmedel. Titan repas precis som alla andra metaller, däremot repas de inte lika lätt som guld och det blir inte lika djupa repor. Det finns olika ytor att få på titan och beroende på om det är en blank eller matt yta så är metallen olika tålig mot repor.
    Titan är en hårdare metall än tex guld och därför repas den inte lika lätt.
    Hur mycket repor ens ring får beror på vilken metall det är, vilken yta det är,hur mycket man använder ringen och hur mycket den blir utsatt för.
    Jag och min man har titanringar och vi är jättenöjda. Jag har en ring med blank yta och visst har den fått repor men inte så mycket som jag trodde den skulle få och då har vi  fjällvandrat, renoverat sommarstugan, tränar med ringarna på osv med våra ringar. Men å andra sidan så tar jag av dom när jag kommer hem,jag sover aldrig med ringarna, jag har dom inte på när jag städar,diskar eller lagar mat. Jag är noga med att försöka komma ihåg att skydda ringen helt enkelt. Min mans ring däremot har en grövre yta och han tar aldrig av sin ring och den yta blir snarare finare av användning, det passar den ytan med lite slitage.
    Det finns olika legeringar av titan och det gäller (precis som med alla andra metaller) att läsa på om de ringar man köper. En del legeringar med titan är  väldigt hårda tex 6/4 titan (90 % titan) och repar andra material mer och kan vara omöjliga att ändra storlek på, andra legeringar tex "rent titan" ( 99,8 % titan) går att storleksändra men är inte lika hårda (och repas kanske lättare).
    Man ska inte tro att titan inte repas alls, då har man fattat fel. Däremot är det hårdare än guld och repas inte riktigt lika lätt.
  • fruhgan
    Future Mrs S skrev 2011-08-21 11:04:25 följande:
    Typ alla vrekar tycka kobination1, ändå är jag osäker.. är rädd att jag kommer tycka att det är för "lite" liksom... :/
    Fast kombination 1 är väldigt elegant, det måste jag säga. Du kanske kan ta den bredaste ringen från kombination 1 och sen där ringen med stenar på sidorna från kombination 2 om du vill ha fler stenar?
Svar på tråden Hjälp mig välja ringar