• Future Mrs S

Hjälp mig välja ringar

Jag har stirrat mig blind på ringar på nätet men jag blir inte direkt klokare av det, idag har iallafall m2b hjälp mig lite så nu står det mellan 4 olika kombinationer och jag hoppas att ni kan hjälpa mig med inputs.. :)

Kombination 1:
    Titanringar som på bilden fast jag vill ha blanka.

Kombination 2:
    Fast båda blanka och jag vill ha en större sten i mitten och en mindre på varje sida av den på första ringen.

+

Eller:
    Blanka igen

+
    Liknande schalins capella, hittar ingen bild online men titan den oxå

Kombination 4:
    Capella liknande

+
    slät titanring

Mina egna tankar är att jag vill ha ganska "blaffiga" ringar, alltså jag vill att det ska vara brett på fingret mellan 8-10mm. Jag vill att ringarna ska vara blanka, jag vill att dom ska passa ihop bra både form och utförande. 
    Jag vill att ringarna ska vara lite "classy"..

Vad tror ni?
    Jag har liksom ingen möjlighet att testa kombinationerna irl (förutom capella"kopian" och en slät det har jag provat men i fel storlek ;P) för det säljs väldigt få titanringar där jag bor och jag har inte möjlighet att åka längre bort än jag redan varit.. :/

• Svar på tråden Hjälp mig välja ringar
  • Future Mrs S

Typ alla vrekar tycka kobination1, ändå är jag osäker.. är rädd att jag kommer tycka att det är för "lite" liksom... :/

• fruhgan
    Future Mrs S skrev 2011-08-21 11:04:25 följande:
    Typ alla vrekar tycka kobination1, ändå är jag osäker.. är rädd att jag kommer tycka att det är för "lite" liksom... :/
    Fast kombination 1 är väldigt elegant, det måste jag säga. Du kanske kan ta den bredaste ringen från kombination 1 och sen där ringen med stenar på sidorna från kombination 2 om du vill ha fler stenar?
  • LoJ

Mitt tips är att gå och prova då brukar allt falla på plats. Dom ringar jag trodde att jag tyckte om var inte alls de som jag fastnade för i butik!! Jag skulle aldrig våga beställa på nätet just av den anledningen, om man inte provar först i butik och sedan går hem och beställer på nätet förstås . Lycka till med valet

• aniara

Om du är osäker tycker jag att du ska gå till en guldsmed med kunnig personal och be att få prova lite ringar, så ser du hur det blir när du har ringen på dig.

• Erika83

Kombination 4. Glad
    Lycka till med valet!

• missuniversum

Jag tycker att kombination 1 var jättesnygg!! Den skulle jag välja om jag vore du. Glad

• Future Mrs S

Jag hade helst velat prova men det kan jag som sagt tyvärr inte, jag har varit i alla affärer som finns runt oss och har inte tid att åka längre än så.. men jag har iallafall testat så jag vet vilken bredd jag vill ha och vilken höjd.. 

Åhh jag gillar oxå första kombinationen men tanken har hela tiden varit något liknande "capella".. det finns för mycket fina ringar ;D

Jag vill ju ha något "classy" men ändå fräscht liksom...  

• Blueberry

Den första kombinationen känns snyggast, tidlös och verkar vara svårast att tröttna på.

Om man tycker att det är för lite kan man i framtiden alltid komplettera med en tunn alliansrad kanske.

• Future Mrs S

Nu behöver jag verkligen bestämma mig! har 9 veckor kvar och måste beställa ringarna typ igår ;D 
    Känner mig fortfarande så kluven.. HJÄLP!

Svar på tråden Hjälp mig välja ringar