Besviken och ledsen...
Jag och min sambo har pratat om förlovning ett tag, vi har till och med varit och kollat på ringar (inte för att köpa men ändå titta lite). Idag skojade jag lite om att han kunde köpa en ring till mig när han inte kom på något han vill köpa. Då kläcker han ur sig, "Nej, inte än". Där var min dag förstörd..
Jag vet att jag inte kan tvinga på honom något och det vill jag inte heller, förlovning ska ju vara något båda vill. Det känns bara som att det har gått bakåt för oss :( Och tjej som jag är börjar man alltid fundera på varför han inte vill nu/än, har något hänt, har han börjat tveka? Är han osäker på oss och vår framtid? Vi har pratat om när vi ska skaffa barn och hus osv. i framtiden, men det här ämnet är tydligen känsligt.
Ska inte ta upp detta mer med honom, men jag känner mig bara så nedstämd. Jag har gått och trott att det skulle bli något snart då han sagt att "vi kan inte göra det än, jag måste tjäna lite pengar först" för några månader sedan. Nu har han pengarna och mer därtill, men då är det tydligen inte aktuellt...
Ville bara skriva av mig lite då jag som sagt inte vill visa detta utåt för honom, då kanske han tar det som att han "måste" göra det och det vill jag absolut inte att han ska känna.