• ewaulrica

hjälp! be gästerna hålla vigseln hemlig på inbjudan?

vi ska gifta oss borgeligt, och bara ha familjerna närvarande. Vi kommer ha bröllopsmiddag som vi nu gärna vill skicka ut inbjudningar till, till dessa familjemedlemmar. (tycker det blir lite kul att överraska "bara sådär" med ett kort i brevlådan :))

MEN- vi vill inte att det ska läcka ut att vi ska gifta oss, vi vill hålla det hemligt inför vänner och bekanta. Risken blir ju kanske att nån försäger sig eller att nån skriver nåt på facebook t e x.

Blir det jättetokigt att be att de "håller det hemligt" och "att de kan hålla tyst om det"? Skulle vilja skriva nåt om det på inbjudan så alla är införstådda med det, men hur skriver man det "fint" och "trevligt"???????? Hjälp mig! Jag behöver tips, råd och förslag! :)

Typ: "Vi gifter oss i hemlighet och önskar att ni hälper oss att hålla det hemligt och utan uppståndelse inför vänner och bekanta". låter dock "hårt" och inte så trevligt... hjälp!

• Svar på tråden hjälp! be gästerna hålla vigseln hemlig på inbjudan?
  • Lilique

Jag tycker dock inte att det låter speciellt hårt och otrevligt. Låter bara som en ärlig (och faktiskt snäll) önskan från er sida. Faktum är att jag nog hade blivit smickrad av förtroendet om det stått så i en bröllopsinbjudan hittad i min brevlåda.

• RosaMaggan

Jag tycker inte heller att det är något fel på ditt förslag. Här är ändå ett alternativ (eftersom det var sådana du efterfrågade):

Vårt giftemål är än så länge en hemlighet och vi skulle önska om ni ville hjälpa oss att bevara den till efter vigseln.

• ewaulrica

tak för inlägg! (och tips) :) fler?

• förlovadflicka
    RosaMaggan skrev 2011-08-22 13:37:32 följande:
    Jag tycker inte heller att det är något fel på ditt förslag. Här är ändå ett alternativ (eftersom det var sådana du efterfrågade):

Vårt giftemål är än så länge en hemlighet och vi skulle önska om ni ville hjälpa oss att bevara den till efter vigseln.
    Håller med, men ni kanske inte behöver ha det på inbjudan... Vet familjen redan om att ni ska gifta er? I så fall kan ni ju bara nämna att de inte ska läcka nästa gång ni pratar med dem :)
  • ewaulrica
    förlovadflicka skrev 2011-08-22 14:41:14 följande:
    Håller med, men ni kanske inte behöver ha det på inbjudan... Vet familjen redan om att ni ska gifta er? I så fall kan ni ju bara nämna att de inte ska läcka nästa gång ni pratar med dem :)
    näää familjen vet inget än :) lite av en överraskning, vi bestämde oss nyligen och gifter oss om mindre än tre månader :) inbjudan blir sättet att säga det, förutom till mina blivande svärföräldrar, som vi ska fråga om de vill hedra oss att vara närvarande som vittnen vid vigseln.

vill bara att alla ska veta att det är kul om det inte läcker ut innan, typ allas tonåringar till barn osv... :D annars kanske det är bättre att vi gifter oss själva, men det blir inget kul det heller. vill ju gärna fira liiiite med familjen efteråt ändå... suck. :)och "bara" bjuda på middag (och överraska med att säga att vi gift oss) funkar inte heller, då många bor på olika delar i landet.

aja. iof inte hela världen om det kommer ut heller, men helst inte. känns ändå viktigt att det blir "privat" för oss...
  • Cylt

Vi ska gifta oss i samband med vår dotters dop (vrålapan Agnes, tror du hört talas om henne i ett annat sammanhang) Av olika anledningar har vi valt att vigas borgerligt, innan dopet. Vi har ett liknande "problem" som ni. Ingen vet om det än och vi vet inte riktigt hur vi ska hålla det hemligt efter det att vi berättat. Vi har tänkt oss att ha våra familjer på plats, eller rättare sagt: de som tänkt gå på dopet. Därför vill inte vi heller att det läcker ut innan då vi vill hålla det litet och fortfarande att dopet är det primära. Jag känner hur rörig jag är nu... Håller med övriga om att ditt eget förslag lät bra och inte låter det väl otrevligt eller hårt... Go for it!

• akronym
    Cylt skrev 2011-08-22 14:56:15 följande:
    Vi ska gifta oss i samband med vår dotters dop (vrålapan Agnes, tror du hört talas om henne i ett annat sammanhang) Av olika anledningar har vi valt att vigas borgerligt, innan dopet. Vi har ett liknande "problem" som ni. Ingen vet om det än och vi vet inte riktigt hur vi ska hålla det hemligt efter det att vi berättat. Vi har tänkt oss att ha våra familjer på plats, eller rättare sagt: de som tänkt gå på dopet. Därför vill inte vi heller att det läcker ut innan då vi vill hålla det litet och fortfarande att dopet är det primära. Jag känner hur rörig jag är nu... Håller med övriga om att ditt eget förslag lät bra och inte låter det väl otrevligt eller hårt... Go for it!
    Har ni enskilt dop och inte i samband med gudstjänst kan ni be prästen avsluta med:
    Vi ses alla i ...lokal.... för att fira lilla Agnes och Brudparet.
  • akronym
    akronym skrev 2011-10-20 20:10:28 följande:
    Har ni enskilt dop och inte i samband med gudstjänst kan ni be prästen avsluta med:
    Vi ses alla i ...lokal.... för att fira lilla Agnes och Brudparet.
    Oj såg datumet ni har väl redan döpt lilla Agnes och gift er vid detta laget.
Svar på tråden hjälp! be gästerna hålla vigseln hemlig på inbjudan?