• Blueberry

Köpt min vigelring!

Detta är bara en sån där "jag måste få uttrycka min lycka" tråd.

Har äntligen köpt min vigselring, vi har letat efter rätt ring i 3 år nu och det känns helt fantastiskt. Har inte haft råd med så mycket bling som jag ville ha.

Men lyckades fynda denna ring på tradera för 4050:- med 0,8 carats diamant.

Ibland ler livet mot oss alla.

• Svar på tråden Köpt min vigelring!
  • Arlanda2011

Ja, det har jag också hittat via ratsit. Han har två andra bolag också.
    Men är det hans som gör ringarna?

• Arlanda2011

Det ena andra företaget ägnar sig åt idrottspsykologiskrådgivning? Känns lite långt ifrån att vara guldsmed.

• Arlanda2011

Om jag vore du skulle jag köpa ringen och sedan få den värderad av tex Kaplans. Om det visar sig vara något tok kan du kräva pengarna tillbaka eller en anmälan.

• Blueberry
    Arlanda2011 skrev 2011-08-23 15:04:22 följande:
    Om jag vore du skulle jag köpa ringen och sedan få den värderad av tex Kaplans. Om det visar sig vara något tok kan du kräva pengarna tillbaka eller en anmälan.
    Det ska jag defenetivt göra. Han hade ett års garanti också. Och man skulle få med intyg på hur mycket den är värderad till samt att ringen är äkta. Men man kan aldrig veta. Men Kaplans var ett bra förslag på ställe att ta den till.
  • Arlanda2011

Samma lägenhet som han är folkbokförd i bor Erika Karlsson, Margit Wallenius, Eivor Agder och Valdemar Agder samt Anders.
    Anders och Erika är unga Eivor och Valdemar var ca 80år och Margit 90år.
    Tycker att det verkar lite lurt att så många är folkbokförda på samma ställe?

• Arlanda2011

Samt denna
    imaginethat.se

Han verkar inte var guldsmed för fem öre men kanske han är en mellanhand?

• Blueberry

Tror han är en mellanhand, en affärsman som tänke rmycket på pengar och kanske arbetar lite utanför gränserna. Men så brukar det ofta vara med företag på tradera. Han kanske har diamantkontakter utomlands där de är billigare och arbetar tätt ihop med en guldsmed eller liknande.

• Arlanda2011

men då jag tänker efter så känns det lite konstigt att han säljer ringar med förlust? En ring som är värderad till typ 30.000kr kan omöjligt kunna säljas för 4-5000kr då bara diamanterna är värda mer än det samt att guldet idag ligger på ca 220 kr grammet.

• Arlanda2011
    Blueberry skrev 2011-08-23 15:17:15 följande:
    Tror han är en mellanhand, en affärsman som tänke rmycket på pengar och kanske arbetar lite utanför gränserna. Men så brukar det ofta vara med företag på tradera. Han kanske har diamantkontakter utomlands där de är billigare och arbetar tätt ihop med en guldsmed eller liknande.
    Skitsnygg ring är det i alla fall :)
    berätta gärna då du har fått den vad tex Kaplans värderade den till.
Svar på tråden Köpt min vigelring!