Fler som gifter sig i maj 2012?
Hej majbrudar!
Vi gifter oss också i maj, på pingstafton den 26e utanför Vadstena! Hurra! Vad kul att se fler som gifter sig i maj! Som KhiraLii säger så har man inte sett till så många andra hittills. Men nu blir detta kanske vår officiella majtråd?
Vad gäller vår planering:
- Kyrka och festlokal är bokade sedan länge
- Boende för våra gäster är förhandsbokat, så får de boka själva vad de vill av det
- Tärna och marskalkar tillfrågade och glada
- Präst tillfrågad och glad
- Gästlistan klar (typ)
- Min mammas brudklänning hänger i garderoben och ska sys om
- Fästmannen ska ha mörkgrå kostym - vi letar för fullt!
- All musik är bestämd förstås, vi är båda musiker så detta är en viktig del!
- Fotograf är ordnad - en släkting med fotografutbildning
- Min brudbukett ska bestå av blåklint, pioner, rosa kvistrosor, rågax och en myrtenkvist från min mammas myrten
- Tårtan ska min mammas man, som älskar att både äta och baka tårtor, göra
- Vi har beställt ett foto på kyrkan som vykort, och ska skicka det som en "På spåret"-resa som något slags "save the date"
- Vår supersöta caketopper, två små fåglar i bröllopskläder, ligger här hemma
- Mina brudskor, knallrosa!, ska jag beställa så snart jag fått kläm på amerikanska skostorlekar
- Har varit i kontakt med guldsmeden som ska göra min vigselring och ska boka in en tid
Så vi har många tankar klara. Båda tycker det är roligt att fundera och planera, och det är bara mysigt att sitta och klura på hur man vill ha saker. Skönt att slippa eventuell stress när bröllopet närmar sig.
Här är förresten en (dålig) bild på när jag provband brudbuketten, fast utan rågax och myrten:
Vad tycker ni?