Fler som gifter sig i maj 2012?
Hej alla!
åh vad roligt med en egen tråd! Vi ska gifta oss den 12 maj! om 29 veckor och 3 dagar! Räknar någon annan dagar och veckor nu? haha..
Vi ska ha ett ganska enkelt bröllop då vi fixar det mesta själva, våra familjer hjälper oss att laga mat och efterrätter, en av mina bästa vänner ska göra bröllopstårtan, blommor får vi se då plockar eller köper några - det känns inte så viktigt för mig, vi ska just börja med allt pyssel till inredningen, vi gör kakfat, ljuslyktor av gamla krossade tomater-burkar, vi ska göra ljuskronor av ståltråd, tex. Min klänning köper vi på en sån där kinasida och hans kläder.. där vi hittar dem, haha.. Någon som har tips på billiga slimfit kostymer? Typ Dessman gör på tok för stora kostymer för min älskade.
Vi har fixat vigselförrättare, toastmasters, köpt alla 3 ringarna, vi letar som tokar efter ett band då vi såå gärna vill ha livemusik och dans, vi har inte haffat någon fotograf ännu men vi är inte så oroade över det då vi har en hel del i våran omgivning som vi funderar på. Vi håller på med en playlist till festen, både lugna och fartfyllda låtar. Vi försöker att komma fram till vilken låt/vilka låtar vi ska ha på vigseln. Vi har gjort bordsplaceringen och gästlistan, det blir mellan 80-100 personer. Hmm.. Det mesta är bestämt redan, vi försöker att göra så mycket vi kan nu så vi kan ta det lugnt i vår.
Juste, platsen är såklart också bestämd. Vi ska gifta oss på platsen där vi blev vänner. Utomhus vid vattnet, vid katastrofregn så finns det en kyrka på plats som vi kan vara i, festen ska vi ha i en lokal där också.
Oj vad vi längtar!!! :)