Inlägg från: MrsSilfverblad2b |Visa alla inlägg
  • MrsSilfverblad2b

Fler som gifter sig i maj 2012?

Hej!

Vad roligt med en sådan här tråd! Vi gifter oss 12 maj. En extra speciell dag eftersom just helgen 12-13 maj var helgen vi träffades 2007.

Jag har alltid velat ha ett vårbröllop, kan det vara mer perfekt? Det är inte för varmt, inte för kallt och alla är glada över att det är ljust igen och värmen på väg! Våren är helt klart min favoritårstid. Bra val av oss alla!

Vi ska gifta oss i Släps kyrka, Särö, och Blomstermåla blir platsen för vår fest. I övrigt har vi inte planerat så jättemycket. Jag vet att jag vill ha en bukett av Kallor, att min ring ska ha en fyrkantig sten och att temat är vitt och grönt. Är det någon som inte gifter sig 12e, som bor i gbg-området och som har bokat fotograf? Svårt tycker jag att hitta någon bra som inte är alldeles för dyr. Eftersom jag själv fotar mycket och har gått en del fotoutbildningar är jag lite petig.

Sen har vi en gullig tjej här på BT som hjälper oss att göra ett monogram som vi tänkte ha på inbjudningarna. Vi har hittat ett papper vi gillar på Rum för papper och sen ska vi göra trycket och bigningen på Staples. Resten gör vi själva. Någon som har gjort inbjudningar som har lust att dela med sig?

PS, Dolly P: jag gillar den första ringen!

12-05-12
  • MrsSilfverblad2b

Hej!

Vi gifter oss 12 maj och det börjar kännas som att det inte är en evighet kvar längre! Weii!

Tycker att vi har hyfsat koll på läget;

-Lokal och kyrka bokat såklart (blir inte catering så det är inte så mkt mer vi kan fixa där förutom blommor och dekoration och det är på g)

- Fotograf och band bokat

-Designar min egen ring och diamanten är köpt, ska lämna in skissen och då den gjord bara

-Klänning köper jag FÖRHOPPNINGSVIS imorn, helt klart det svåraste hittills, jag är alldels för splittrad! Ska jag ha kort klänning, enkel chiffong eller lite mer "riktig" brudklänning - såå svårt!!

- Frisyr och blommor bestämt fast frisör är inte bokad

- Hotell för bröllopsnatten bokad

- Festprogrammen uppskissade och hyfsat klara

- Inbjudningskorten tryckta, ska bara ordna den sista piffen med embrossad monogramstämpel och sidenband

Fast så var det ju det där med gästlistan! Vi har fortfarande några kansken som jag inte vet hur vi ska göra med. Hur hade ni gjort? 
    *Har en barndomsvän som jag inte träffar så ofta, kanske 1-2 ggr per år, men vi har känt varandra hela livet och jag var på hennes bröllop (iofs kanske mest för att jag har lite fotoutbildning och de ville hålla nere fotografkostnaderna så jag och kameran var med dem hela dagen och kvällen)

* På min sambos sida umgås vi i ett stort gäng, men så är det 3 par som vi inte umgås med så mkt förutom när alla träffas och vi hörs aldrig emellan så att säga

* Sen är det två par som vi lärde känna i samband med att vi fick barn samtidigt (2010). Vi umgicks mkt första året men inte så mkt längre. Dock bjuder de ena paret in oss en del (och vi dem) på födelsedagsfester, skickar julkort osv. Jag träffar mamman emellanåt själv också, utan män och barn. Dock har vi ju inte känt varandra mer än ett par år.

Hur hade ni gjort? Vårt bröllop kommer vara medelstort med omkring 65-75 gäster. Vi har en budget på ca 150 000kr. Vi betalar 1300 för varje gäst vilket inkluderar mat, vin till maten, kaffe, avec och vickning. Sen tillkommer den fria baren.

Tacksam för era kloka ord!

12-05-12
  • MrsSilfverblad2b
    emelie och Jonas skrev 2012-04-24 18:16:18 följande:
    Förslag på mingel/underhållning vid lokalen i väntan på oss uppskattas! Hur ska ni göra eller vad ska gästerna få göra medan vi fotas? Eftersom vi fotas efter vigseln kanske gåsterna får vänta i upp till en timme innan vi anländer till lokalen,hur underhåller man dem enklast? Och de kan ju inte dricka champagne i en timme? Funderat på tipspromenad men vet inte va man ska ha för frågor riktigt för att de ska vara skoj å gå. Sen har folk finskor å i det här vädret känns de lite smålerigt nästan. (hoppas på lite sol å grönt ute tills 19maj) (anske behövs inget spec utan de kan mingla själva medans de väntar...få info från toastmaster samt lköpa drinkbiljetterna? Tips?
    Hej, Jag ska gifta mig i maj så jag brukar kika in i den här tråden även om jag inte är så aktiv med inlägg.

Vi ska också fotas efter vigseln och våra gäster ska gå en tipspromenad men vi tänkte också passa på att fotografera alla gäster. Parvis eller var för sig. En av gästerna som är duktig på fotografering kommer stå på en plats med kamera och stativ och en gästlista. Sen får folk komma fram och fotograferas och bli avprickade på listan. Något som är roligt att ha senare men som det inte riktigt finns tid för annars. Fick ett annat tips om aktivitet också, ställ upp en stor tavla (canvasduk) på ett stafli och lägg pennor/målarfärg/oljefärg så får alla gäster måla eller skriva något på tavlan. Kan bli något att ha på väggen hemma sen!

Hörrni tjejer, snart är det maj! Wee!!
    12-05-12
Svar på tråden Fler som gifter sig i maj 2012?