Anneli256 skrev 2011-11-15 10:39:02 följande:
Vi gifter oss pingstafton 26 maj i Kropps kyrka utanför Helsingborg. Många har reagerat på att vi började så tidigt med planering och bokning. Men både hon på pastorsexpeditionen, hotellet och festlokalen sa att man måste vara ute i god tid för att få det man vill speciellt på ett så populärt "bröllopsdatum".
Vi har bokat kyrka, hotell, och festlokal
hon som har lokalen kommer att sköta dukning efter vårt önskemål
serveringspersonal är ordnat
menyn är färdig
bröllopstårta är i princip färdig.. ska bara komma överens om hur den ska se ut.
bröllopsklänning och skor inköpta, klänningen är en sk kinaklänning..otroligt vacker är så nöjd.. skorna har jag beställt från
Dreambride.se rekommenderar verkligen denna sida. Bra priser och väldigt trevligt bemötande.
m2b ska ha sin frack
Frisör bokad- ska anlita frisörutbildning
likadant med florister. lika fina blommor som i blomsteraffären men mycket billigare
solosång i kyrkan är nästan färdig, ska ha solosång när jag går in i kyrkan min m 2b ska stå där framme och vänta. En vän till familjen ska sjunga första sången och en av mina tärnor den andra.
Band har vi pratat med ska åka och lyssna på dom och se om dom passar oss..
inbjudningarna kommer att vara mycket speciella.. sånt gulligt med rosetter osv är liksom inte vår grej utan min ena tärna som är väldigt duktig på att rita ska göra våra inbjudningskort.. ung som en sån där gammaldags film affisch..
Fotografering kommer en mycket god vän som är fotograf att stå för.
Hobbyfotograf ska göra "rödamattan fotografering" för gästerna när dom väntar på att vi ska anlända till festlokalen, dessa ska vi bifoga till tackkorten hade vi tänkt.
Bil från kyrkan ordnad
Sånghäfte kommer en av tärnorna att göra.. är lite nyfiken på bröllopets abc, bröllopsbingo, lekar, roliga citat och sånger.. om någon har tips så mottages dom tacksamt.
Känns som vi har det mesta under kontroll.. men ändå känner jag lite
panik.Vi har haft väldig tur med goda vänner som tycker om att planera och som har kontakter som vi kunnat använda oss av och gett oss olika tips. Vi har kommit ner mycket i pris pga detta. Räknar med att vi sparar in ung 50 000 kr på goda vänner som ställt upp.. är verkligen tacksam för annars så hade vi inte haft råd att ha vårt drömbröllop som vi vill ha det.
OMG! Nu fick jag panik. Jag ska gifta mej 26 maj och har bara bokat lokal än så länge. Och vi ska ha ca 170 gäster... Jag ska sätta igång nästa helg o planera allt tror jag.
Jag tror att det är jättebra att ni har mkt klart så tidigt, då har ni ju tidsmarginal ifall något skulle gå fel liksom.