Inlägg från: Fru Kopparskiöld |Visa alla inlägg
  • Fru Kopparskiöld

Hur går ni andra in i kyrkan?

Hur man vill gå in i kyrkan är upp till var och en. Och jag hoppas inte detta blir en tråd där folk hoppar på varandra bara för att man har olika åsikter.

Gör det som känns bra helt enkelt!

• Fru Kopparskiöld
    Aniara4 skrev 2011-08-23 11:21:05 följande:
    Det är stor skillnad mellan att säga "jag tycker/tycker inte att X är ett bra sätt att göra saker på" och att säga åt andra vad de ska göra. Självklart ska var och en göra det som känns rätt för dem. Jag tror inte någon har för avsikt att ta reda på var någon annan på BT ska gifta sig och åka dit och börja dra och slita i dem för att de ska gå in på det sätt som man själv tycker är det bästa. Men det blir lite väl lågt i tak om man inte får uttrycka några åsikter alls. En del upplever det som ett personligt påhopp så fort någon uttrycker en annan åsikt än deras egen, och då blir det ju lite svårt att diskutera.
    Jag skrev inte att ingen fick uttrycka sin egen åsikt. Jag skrev bara att jag hoppades ingen skulle bli påhoppad (då refererar jag till en annan tråd om detta där det blev så till slut).
    Jag tycker det är bra att ventilera sina åsikter, men man kan uttrycka sig på olika sätt, det var det enda jag menade och inget annat.
Svar på tråden Hur går ni andra in i kyrkan?