Inlägg från: Lilja11 |Visa alla inlägg
  • Lilja11

Kompis som tärna istället för syster?

Jag har frågat en kompis om hon vill vara tärna på vårt bröllop och hon blev jätteglad men nu har jag lite småångest. Inte för att det känns fel med henne, men jag har en två år äldre syster (ogift om det har någon betydelse) som jag har en bra relation till men valde att fråga min kompis istället. Är det helt fel av mig? Jag har pratat med min syster som säger att hon inte tagit illa upp men verkar det konstigt ändå? Trodde inte det fanns någon regel som sa att det måste vara syrran men nu kommenterade min mormor att hn tyckte det var konstigt... Vad tycker ni? Toastmaster har vi en annan kompis som är men finns det någon annan roll man skulle kunna ge syster? Tacksam för svar.

• Svar på tråden Kompis som tärna istället för syster?
  • Lilja11

Fler än en tärna är inte aktuellt känner jag, men jag har tänkt engagera henne med som du ekorren skrev att hälsa välkommen i kyrkan samt hålla i en liten tipspromenad efter kyrkan innan middagen. Kan man kalla henne värdinna och skriva hennes namn på typ inbjudningar också? Brukar man förresten skriva ut tärna och Matsson på inbjudningar? Jag är lite novis på området :) Min tärna bor en bit härifrån också så jag har sagt till min syster att jag är tacksam om hon vill hjälpa till att bolla idéer och bistå tärnan med lite råd om hon önskar det. Främsta Anledningen till att jag valde min kompis istället för min syster är att jag vill ha henne vid min sida på stora dagen då vi har en närmare relation och verkligen kan prata om allt, till skillnad från min syster som jag oxå har en nära relation till men som jag inte riktigt delar alla saker med. Det jag är mest oroad för att som du skrev rollon, att min syster känner sig sårad men inte säger något om det...

Svar på tråden Kompis som tärna istället för syster?