Inlägg från: vårbrud2012 |Visa alla inlägg
  • vårbrud2012

M2B är från helt annan kultur! Hjääälp!!

Jag vet vilken sist du är i och vet vad den kulturkrocken vill säga. Jag ska gifta mig nu på lördag och min m2b är också kurd (irak). Vi har haft många disskussioner om hur bröllopet ska vara. Men dock har jag turen att han inte är troende muslim så han har gått med på att göra en liten blandning, men dock ingen vigsel i kyrkan eller med präst. Så vi ska vigas borgligt på bohus fästning och då gjort vigsel lite längre och personlig med musik mm. Där får bara de allra närmsta vara med. För mig är vigseln en viktig bit och vill att det ska vara en vacker stund . Festen efter kommer bli mest kurdiskt, kommer att få flera gäster. Lokalen rymmer max 250 pers så där är det stopp Skrattande men vi kommer ha kurdisk mat med lite inslag med svensk, sen vet jag att det planeras lite tal på min sida mm. Den yngre generationen i hans familj tycker detta ska bli jätte kul och de vill gärna ha svensk musik, medans den äldre kanske inte är lika glad. Men vad säger din m2B om att ha två bröllop som tidigare inlägg tipsar om. Det känns som de flesta löser kulturkrocken på detta sätt.  Hoppas det löser sig för er och lycka till med bröllops planeringen =))

Svar på tråden M2B är från helt annan kultur! Hjääälp!!