så sjukt irriterad, ledsen och förbannad, guldbutiken har förstört min ring!!
En lång historia: nu får ni hålla i er! Är så otroligt ledsen och har ont i magen...
Kollade på ringar i en evighet, kändes det som, provade och testade, hittade ingen som passade bra till min förlovningsring från Schalins.. tills vi äntligen råkade snubbla över DEN PERFEKTA RINGEN. Det blev en Schalins Spectra 3, till jättebra pris! Var nöjd och lycklig över att ha hittat en bra ring till slut...
I butiken upptäckte jag dock att ringen dels är rätt smal (inte JÄTTESMAL dock) och att skenan var genomborrad för stenarna runtom hela ringen. Jag frågade i butiken hur man gjorde med gravyren då, vill ju absolut ha gravyr i min ring...
Butiksbiträdet svara då att "man kan slipa bort stämplarna" (var oborrat precis där) "och gravera där". Jag blev lite fundersam... Men. Slipa bort stämplarna?!? Njae. Det är ju liksom ringens "äkthetsbevis"? Jag är absolut ingen fisförnäm dam men jag vill ju iaf att det ska finnas stämplar i min vigselring, det är väl inte jättekonstigt? Fick en konstig känsla i min magen, nåt om "förfalskning" osv började gro i mitt huvud. Jag betalar ju inte det extra för en Schalins-ring för att sedan kanske få en billigare kopia?
Nåväl. Tog kontakt med Schalins ringar via mejl, där jag fick bekräftat att DET VISST GÅR att gravera i denna ring, UTAN att ta bort stämplarna. Man låter då helt enkelt bli att borra igenom skenan.
Gick glad i hågen tillbaka till butiken, för att efter mycket velande äntligen köpa ringen. (svettiga pengar, puh, men man ska ju leva med den länge förhoppningsvis) Pratade med butiksbiträdena och var TYDLIG med att jag pratat med Schalins och att de meddelat att gravyren ska gå att göra utan att man tar bort stämplarna, sa det flera, flera gånger.
När vi åkte och hämtade ringen igår, stressade dumt nog, eftersom vi skulle iväg på middag, visade det sig att mycket med ringen hade gått galet. Jag är sååå ledsen!!
För det första: de har slipat bort ALLA STÄMPLAR, för att göra gravyren där. Fick en löjlig liten papperslapp (ett "certifikat") på att ringen var äkta. Vad exakt gör denna lilla papperslapp till eller från när jag ändå inte kan bevisa att den tillhör just min ring?!
Han hade gjort det så j'''vla dåligt, så ringen var helt repad på kanten. Dessutom hade de i efterhand tagit bort en 0,03 sten, så den ring vi betalat för (0,87 c totalt) hade blivit minskad till 0,84 c. Orkade inte tjafsa med dem just då, utan kollade igenom den först ordentligt när vi kom hem senare på kvällen. Butiksbiträdet hävdade att han hade kollat med Schalins och att det var så man gjorde?!
Ringde Schalins ringar nu på förmiddagen. De blev bestörta! De menade att de absolut inte får slipa bort stämplar, hur ska ens de kunna veta att det är "deras ring" nu om han ska reklamera den? Tur som var var det en jättetrevlig tjej jag pratade med, hon skulle hjälpa mig vidare om det behövdes.
Det jag nu ska göra är att
1) inte godkänna ringen
2) be dem reklamera den och beställa en ny, med halvgenomborrad skena
3) begära prisavdrag på den stenen som "fattas"
4) ifrågasätta varför han i stort sett förstört rodineringen på det vita guldet, när han på egen hand har slipat bort stämplar, som han inte får göra och som Schalins DEFINITIVT inte rekommenderar
5) be att de låter Schalins gravera
Orkar inte. Det ska ju vara lycka och kär glädje att köpa sitt livs viktigaste ring. Inte strul och magont!!!!!!!!!!!! Uppdaterar senare om hur det gick....