• Freksta

en inbjudan till allt och en till bara festen....

Hej, jag och min sambo ska gifta oss utomhus och vi har väldigt många vi vill ska komma ca 80-90 pers. Men vi har ej råd att bjuda alla på middagen, och eftersom vi har vigseln, middagen och festen på samma ställe så kan vi ju inte bjuda vissa till allt och vissa till vigsel och festen . Så ca 60 stycken kommer bli bjuden på vigsel, middag och fest och resten blir bjuden på bara festen.

Så det jag undrar över hur skriver man det i en inbjudan att de bara får komma på festen?

Vet ej hur jag ska formulera mig så att den inbjudan ser bra ut.

Tacksam för lite hjälp

• Svar på tråden en inbjudan till allt och en till bara festen....
  • Freksta

Är så att jag och sambon bor i Norge och det blir dom som kommer härifrån och min närmsta familj och mina närmsta vänner som får gå på allt. Vi ska gifta oss i sverige.

Därifrån jag kommer är folk bara glad att det händer något och att bara bli bjuden på festen är det många som kommer tycka är väldigt roligt. Vill verkligen ha dem där men som sagt kan ju inte be dem gå efter vigseln och komma tillbaka senare på kvällen. Så får bli bara fest för deras del då våran budget är väldigt liten.

Men vill ge dem en inbjudan ändå, känns lite roligare.

• Freksta

Blir svårt att formulera sig bra då så många får gå på allt.

Blir ju självklart mingel efter vigseln, och senare grillbuffe men allt är på samma ställe.

• Freksta
    KhiraLii skrev 2011-09-12 10:47:59 följande:
    Skulle tycka det vore jäkligt svårt att planera när festen börjar. Maten kan dra ut på tiden om det blir många tal osv och skall då de som bara kommer på festen släntra in när resten kanske äter efter/tårta.
    Håller på att planerar för fullt och har inte bestämt mig helt 100 på allt än, försöker få till det på bästa sätt. Är ju ändå nästan 1 år kvar så mycket hinner ändras

om dom kommer mitt i kakan så kommer jag gå fram till dom, ge dom en kram och en välkomsdrink, be dom ta lite tårta och sätta sig där dom känner för det. ( ska ej ha bordsplacering) Vet att dessa vänner kommer glatt hojta hej NN heter jag ta en sipp på välkomsdrinken (de vänner som sitter redan kommer hojta tillbaka och bli superglad, då de inte heller har träffats på länge) och sätter sig bland de andra.
Svar på tråden en inbjudan till allt och en till bara festen....