Inlägg från: Madreh73 |Visa alla inlägg
  • Madreh73

Visa era bröllopstårtor! :)

*favoritar* och hoppas på fler bilder så jag kan få mycket inspiration!

• Madreh73
    Jag han skrev 2011-08-28 10:00:22 följande:
    Tack så mycket! :) Du får hjälpa mig att puffa tråden lite. :) Är så kul att kika tycker jag!
    Håller med och det kan ju bli många tårtor här, jag har till maj 2012 på mig att bestämma mig, eller ja ett par månader innan iaf. Glad
    MySweetShadow skrev 2011-08-28 13:42:08 följande:
    Jag har ju dock inte gift mej än, men kan dela med mej av tårtor jag har bakat till andras bröllop (för inspiration till andra, INTE för reklam!!)

Tycker oxå att det är kul o titta på andras tårtor o smaker Flört

Denna hade smakerna vit chokladmousse o hallonmousse.

O dessa hade smakerna mörk chokladmousse o vit chokladmousse (om jag minns rätt)

Nu vill vi se lite fler tårtor!!
    Jättefina verkligen, blommorna på den översta ser ut som dom jag brukar ha på mina kort jag scrappar!
    brud sept 2011 skrev 2011-08-28 17:53:58 följande:
    här är våra hallon mousse tårtos med marängbotten
    Finfina! Och marängbotten verkar vara inne nu, eller feltolkar jag? Hur är det att ha marängbotten, blir det gott, klibbar den?
  • Madreh73

Måste vara fler som gift sig och har bilder på sina tårtor eller bakelser!

Fler bilder vill vi se och gärna om nån har på bakelser för det är jag intresserad av.....nån som har med fjräilar som dekorarioner??

*puff puff*

• Madreh73
    Madelen867 skrev 2011-09-03 21:24:13 följande:

Såhär kommer vår se ut. Fast utan girlangerna på tårtkanten.

Vi har inte bestämt om vi ska köra på vita eller röda rosor.

Det blir moussetårtor med tre olika fyllningar.

Jättefina! Vad ska ni ha istället för girlangerna på sidorna då....blir det inte lite tomt utan? Och vad ska ni ha för moussefyllningar??
  • Madreh73
    Gwennie skrev 2011-09-04 19:40:17 följande:
    Så här såg vår tårta ut som min duktiga mamma hade bakat. Vaniljbottnar med hallonsylt, hallonmousse, flädermousse och marsipan :)

Åhh, låter jättegott! Flädermousse skulle ju kunna passa oss oxå. Vi ska ev ha fläderbål som välkomstdrink och då kommer ju flädern igen när tårtan serveras. Solig
    Er tårta är jättefin kanske jag ska  nämna......
  • Madreh73
    cuteanniis skrev 2011-09-04 20:03:23 följande:

Så här såg vår ut ifrån Majgården i Kungsbacka... Det är deras Royal tårta med hallonmousse i...

Jätte god och mkt nöjd! =)
    Här blir man ju inspirerad som bara den! Foten i munnen

Jättefin!!
  • Madreh73
    SaJo1981 skrev 2011-09-04 20:05:54 följande:

Vår tårta!
    En vit sugarpaste/marsipan-tårta (50/50) med grönt och brunt band runt (vårt färgtema) och vita kallor av sugarpaste på samt två ringar!

Smaken:
    Chokladbottnar med ett lager citronmousse och ett lager choklad/apelsinmousse (gjord av noblesse apelsincrisp)

Den var sjuuuuukt god och så frisk att man inte blev sådär äckligt mätt heller=)

Vi är dundernöjda!

Gjorda av min mans arbetskamrat=) 
    Jaa, det låter verkligen sjukt gott!

Vi har ju lite tid på oss......men jag älskar choklad och vill gärna ha det ihop med nån god mousse och helst inte för söt.

Men jag saknar bilder på bakelser, inga som har det??

Vi ska ha tårta till oss (mig och mannen)  och så bakelser till resten som ser likadana ut som vår tårta och har inte bestämt än hur dom ska se ut eller fyllning. Vet bara att dom ska vara vita och det ska finnas fjärliar med. Drömmer

Vi har några special oxå och deras fyllning kommer bli hallonmousse och nåt mer.

Har ni haft några med specialkost, hur har det funkat?

Våran tårta kommer oxå bli special.

Finns det nån som har beställt från Lysekil (minns inte nu vad det heter mens ka beställa därifrån, ligger inne i stan, Anna heter konditorn som ska göra dom) och har bilder på tårtor och, eller bakelser?
  • Madreh73
    queenelin skrev 2011-09-08 12:47:37 följande:
    Vilken rolig idé!
    Precis det jag skulle säga!!
  • Madreh73

Kladdkakebotten låter ju kanongott, det ska jag minsann komma ihåg när vi ska ha våra...men jag vill ha sugapasta på våra oxå.
    Är bottnarna kladdiga oxå?

• Madreh73
    Solstice skrev 2012-07-15 19:03:56 följande:
    Här är en bild av våra tårtor som jag gjorde själv. Det är vanliga vita sockerkaksbottnar med lemoncurd och vit chokladmousse i nedersta lagret och hallonmousse i det översta. Täckta med vit och grön sugarpaste och rosorna är av extravit marsipan.

Åhhhhh vad fin!! Du hade gärna fått baka för mig men med våra färger då om du bott i närheten!! Precis så här vill jag ha och smakerna i verkar ju hur goda som helst!
  • Madreh73
    Solstice skrev 2012-08-10 11:01:39 följande:
    Kungsbacka
    Åhh...typiskt! Lite långt att frakta dom till Tanum då! Flört OCH riskfyllt!
Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)