Inlägg från: moonlightgirl |Visa alla inlägg
  • moonlightgirl

Visa era bröllopstårtor! :)

Lindur76 skrev 2011-09-08 11:11:44 följande:

Vår tårta från Ica Maxi och egen gjorda tårtställning. Allt vi kunde önska oss och alla tycket den var så god, så det blev inget kvar.
    Tårtan ser jätte god ut. Vilken häftig grej att ni gjorde tårtställningen själva. Hur gjorde ni den???
  • moonlightgirl
    imalifh skrev 2012-02-08 23:43:45 följande:
    Så här kommer våran tårta att se ut.
    Våra färger är lila/rosa så blommorna byts ut mot lila/rosa sockerrosor.
    Vitchoklad mousse, hackade hallon och limemousse fyllning.

Vilka fina tårtdekorationer ni har, vart har ni köpt dessa, vet du om de finns med andra djur??
  • moonlightgirl

Har en liten fråga. Eller snarare så skulle jag vilja ha förslag på vad man kan ha för smak på tårtbotten och vad man kan ha för smak på fyllningen mellan varje botten lager.
    Vi älskar prisesstårta men den behöver inte vara den traditionella prinsesstårtan, men däremot ska vi ha marsipan som lock. Eller ja traditionell prinsesstårta verkar ju se olika ut för olika personer har jag märkt. Har en kompis som köpte prinsesstårta från icamaxi och det var nästan bara en massa grädde i lagrena mellan sockerkakan. För min del brukar det vara hallonsylt i ena lagret.
    Ni som jobbar med sånt här, hur brukar era prinsesstårtor vara??

Som sagt vi kan tänka oss andra smaker, huvudsaken är att det är gott och det ska gå att ha marsipanlock, vill inte ha sugarpaste för det tycker jag är jätte..... Eller jag ska uttrycka mig så här, jag tycker inte alls om det, inte blivande maken heller.

• moonlightgirl

Tror jag får ta och provbaka lite då jag fått bra förslag av både Emma84 och Chicita.  =)

• moonlightgirl

Som Emma84 sa så är det nog olika på olika ställen, jag har ätit prinsesstårtor och operatårtor som varit väldigt lika under marspanen men har även ätit dem med lite olika samsammansättningar också.
    Nu kommer jag inte ihåg vad den heter med gul marsipan och pudrad kakao på heter, har för mig att den också har något kungligt namn.  =)  Den är också väldigt god. Iallafall från det stället som jag har brukat köpt ifrån.

Men Emma84 det är ju som du säger att det är olika på olika ställen, den jag åt från icamaxi i Västervik tyckte jag inte alls om, typ bara grädde. Men från icamaxi i Västerås har jag träffat på goda prinsesstårtor.
    Antar att det beror helt på vem som bakar tårtan.

Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)