Visa era bröllopstårtor! :)
Chicita - Har du något bra recept på frosting? Blir galen på de recept jag har. De går ju inte att spritsa med då de är för mjuka och smälter så fort.......
Chicita - Har du något bra recept på frosting? Blir galen på de recept jag har. De går ju inte att spritsa med då de är för mjuka och smälter så fort.......
Vi eller gubben rättare sagt vill inte ha choklad medan jag älskar choklad och anser att det aldrig kan bli för mycket. Men iaf så har vi kommer fram till att vi vill ha en "fräsch" tårta. Kommer nu inte ihåg vilka smaker vi pratade om men vet iaf att päronmousse var med och något till den ev vit chokladmousse iaf......
eller har ni någon bra smak kombo på en fräsch och lätt tårta?
Nu har jag bestämt mig för att ha amaryllis i min bukett. Och letar nu utstickare eller liknande för att göra amaryllis till tårtan. Men hittar det ingenstans. Någon som gjort amaryllisar? Någon som vet hur jag ska göra? Vart jag kan köpa en utstickare?
Amaryllis påminner väl om liljor, så då kanske denna är till hjälp:
Vad ska ni ha för fyllning i tårtan?
Tänkte göra några smakprover här i helgen..... Ge mig förslag!!!
1) Citronfromage
Vit chokladmousse
Lemoncurdmousse
2) Päronmousse
+ ??????????
3) Vit chokladmousse
Hjortron
4) Kiwi - och krusbärsmousse
+ ??????????
Tänkte prova med både choklad och vaniljbotten. Tänkte även frysa in och se hur de blir. Det sägs att frysta tårtor är lättare att spackla och få fina. Måste ju testa så jag vet hur jag ska göra när det är dags.
Gjorde 3 olika smakkombinationer i helgen
1)
päronmousse
vit chokladmousse
2)
vit chokladmousse
hjortrongrädde
3)
Vit chokladmousse
lemon curd grädde
citronfromage
Alla var eniga om att nr 1 är godast. Men vill ha i ett lager till.
Köpte även hem bakformar till min våninmgstårta. Men ack så dumt. Den största är 40x40 cm och går inte ens in i ugnen....... Har även fått hem jordgubbs- och rabarbermousse och kiwi- och krusbärsmousse som jag ska testa.......
Chicita - just det om jag bara ska göra en mintmousse till som du sa elelr kanske ska prova med after eight och ge till gubben och se vad han tycker. Lingon? Vem vet det kanske är supergott. Kanske borde prova det med.....
Vad passar mer till päron?
Jag skickade efter ett set med fyrkantiga formar till vår tårta........
Är det bara jag som inte mäter ugnen innan man köper en tårtform? Den största formen är 40x40 cm och går inte in i ugnen. *GRR*