Inlägg från: Cesium |Visa alla inlägg
  • Cesium

Visa era bröllopstårtor! :)

Vi hade vanliga prinsesstårtor, fast med vit marsipan och lite extra dekorerade. Fem tårtor i olika storlekar som fick stå på olika vanliga tårtfat: två som lokalen hade och tre som vi hade med oss. 23 kr/bit fick vi betala för tårtorna, jag  tror att de sa på konditoriet att vanliga gröna prinsesser med en ros skulle kostat 16 kr/bit. Det var totalt 66 bitar till 62 personer och en bit av en tårta blev över, men jag vet inte hur stor, den fick följa med makens familj.

Efter min telefonbeställning var jag väldigt tveksam till hur tårtorna skulle se ut, men de blev riktigt fina tack vare att min familj rättat till beställningen på plats. När de skulle hämta tårtorna på bröllopsdagen var de dock på väg tillbaka till bageriet eftersom tjejen på konditoriet inte tyckte de var rätt, men de fick vända, för då fanns det ju ingen tid att ändra något.

• Cesium
    teddy skrev 2012-10-09 16:31:34 följande:
    Jag kom precis på en grej... Har någon gjort/haft/smakat någon slags prinsesstårta med choklad?! Min favorittårta e helt klart en vanlig prinsesstårta, men jag bara ääälskar choklad! Skulle man kunna kombinera det på nåt sätt? Någon som vet? :)
    White lady är lite prinsesstårtelik (i alla fall marsipanöverdraget), fast med choklad.
Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)