• ckajsa

NI med stora bröst. Hur gör ni

Ni som har stora bröst hur gör ni Tänker ni dölja den eller framhäva den på bröllopet.

Jag har 75 F o vet inte hur jag skall göra

• Svar på tråden NI med stora bröst. Hur gör ni
  • Rosi

Jag har 70 G och jag kommer inte ha en bh under.. pga den klännigen jag har köpt ger så bra stöd så det behövs inte.. =)
    Det är en blue! =) kostar dock lite mer.  =)
  • Ihöst
    Rosi skrev 2011-08-28 20:52:45 följande:

Jag har 70 G och jag kommer inte ha en bh under.. pga den klännigen jag har köpt ger så bra stöd så det behövs inte.. =)
    Det är en blue! =) kostar dock lite mer.  =)
    Vilken fin klänning! Satt ju perfekt på dig =)
  • Rosi
    Ihöst: Tack.. =) jag är jätte nöjd med den.... längtar ännu mer till den dag man får ha på sig den.. =)
  • Styrka

Jag tänker nog mer på helheten och stilen snarare än enskilda kroppsdelar. Jag är kurvig och det vill jag framhäva, men jag vill ju inte skylta med brösten som Jenna Jameson direkt heller. Så djupa urringningar går bort, både V och U. Jag har snygga axlar vilket jag framhäver med en halterneck med rak skärning från armhåla till armhåla så det är inte mycket urringning som visas alls. Däremot sitter det ju tajt, så det är väl avslöjande i viss mån, och vitt är ju förstorande rent allmänt.
    Väljer du axelbandslöst så håll koll på hur brösten uppför sig i BH:n i regionen närmast armhålorna. Där kan de liksom dela sig så att man får veck som ser ut som ytterligare ett par bröst. :-S

• SnuttisSessan

Jag har G - H kupa och hade denna :)
  • chabar

Jag har 65E alt F och har köpt en axelbandslös klänning med A- linjeform.
    Jag är ungefär lika stor över bysten och höfterna men har haft det väldigt svårt att acceptera att jag är kurvig.

Men nu med lite mer stolthet och självkänsla i ryggen så kommer jag att välja att köra på en klänning som drar mer åt mermaidhållet för att visa upp formerna. Det blir alltså inte en så djup urringning, men snarare att visa på kurvornas linjer så att bysten inte ser så stor ut eftersom de passar bra till just hela mig.

• mandypants200

Jag har 70E och valde (något omedvetet) att dölja bysten lite i och med den klänning jag köpt. I förhållande till höfterna är bysten i mina ögon oproportionerliga och valde därför en klänning som jämnar ut det. Dessutom tycker jag inte att det passar sig  med vad som helst i kyrkan, och ser det så lätt "vulgärt" ut när man har stora bröst. Jag täcker hellre upp än har för urringat. Klänningen är för övrigt axelbandslös och med alla insydda grejer så sitter den jättebra - jag var överraskad!

• Mariamilena80

Jag har 70F och jag har valt efter vad jag gillar och inte vad som passar mina bröst. Det blir en axelbandslös klänning, utan bh.

• aniara

En føljdfråga till er som køpt "færdig" klænning i butik - har det krævts mycket justeringar før att få klænningen att passa i bysten? Har det gått bra att prova, alltså att det gått och se vid førsta provningen hur den kommer sitta i bysten æven om den inte ær justerad?

• SnuttisSessan
    aniara skrev 2011-08-29 08:32:12 följande:
    En føljdfråga till er som køpt "færdig" klænning i butik - har det krævts mycket justeringar før att få klænningen att passa i bysten? Har det gått bra att prova, alltså att det gått och se vid førsta provningen hur den kommer sitta i bysten æven om den inte ær justerad?
    Min satt perfekt både över byst och i längden så jag gjorde inte en enda ändring! :)
  • Mariamilena80
    Mariamilena80 skrev 2011-08-29 06:50:53 följande:
    Jag har 70F och jag har valt efter vad jag gillar och inte vad som passar mina bröst. Det blir en axelbandslös klänning, utan bh.
    Jag har snörning bak så det går justera.
Svar på tråden NI med stora bröst. Hur gör ni