Inlägg från: Fröken Emma |Visa alla inlägg
  • Fröken Emma

Knivhot!

Bra att ni ringt polisan!!
    Vet sonen vem det är?
    Går do i samma skola?

O vadå åka vidare?
    På bussen eller tåget?

• Fröken Emma

JAg förstår att du har en klump i magen. Det hade jag oxå haft.

Men så skönt att ni iaf vet vilka pojkarna är, så deras föräldrar får reda på det. Kanske det har hänt andra tidigare. Eller kan hända andra om ni inte anmäler. Hoppas polisen åker hem till dom ikväll, så kanske dom förstår allvaret i det dom gjort.

Lycka till.
    Choklad är bra för chockade killar ;)

Styrkekramar

• Fröken Emma
    Anonym skrev 2011-09-01 20:23:23 följande:
    Förlovad flicka, de har öppnat Aladdin-asken, som vi fick för att vi varit kattvakt. Vi hade sagt att vi skulle spara den till helgen, men nu öppnade vi den ikväll istället. Det känns som att tiden går riktigt sakta, så vi sitter och tittar på en inspelad film, Råttatoille, medan vi väntar på att polisen ska komma. Undrar hur det blir med skola imorgon? Jag ska iaf följa med, och berätta för deras lärare vad som hänt. Kanske de inte orkar gå i skolan, men det får vi ta beslut om tillsammans isf. Lillebror blev jätterädd, han med. Tror att det ska komma någon hem hit och skära med kniv, sa han. Stackars mina små troll, de är verkligen offer för ett brott, så små de är. De har påverkats väldigt av det hela.

Å hoppas att polisen kommer snart!!! av egen erfarenhet kan det tyvär ta en stund.
    Du kan ju alltid ringa o höra med dom, säga att pojkarna måste få sova innan skolan i morgon.

Rätt gjort med chokladasken <3

• Fröken Emma

Skönt att höra att det känns bra trots omständigheterna!!
    Vad jag blir glad o höra om skolans reaktion. Skönt att dom har bra vuxna omkring sig där! Det är det inte alla som har! Men ack så viktigt!

Hoppas verkligen det inte blir nått som blir liggandes utan att dom verkligen tar tag i dessa killar innan det är försent.

Kram

Svar på tråden Knivhot!