• Jag han

är denna klänning för trist?

Tänkte att denna kanske sitter snyggt trots att man är lite rund.. Fanns bara den färgen och svart. 17 september blir bröllopet så det är ju lite höstbröllop. funkar det eller blir den för mörk och murrig?
  • Svar på tråden är denna klänning för trist?
  • Jag han
    Mariamilena80 skrev 2011-09-02 08:33:43 följande:
    Jag vet inte klädkoden.. Men jag tycker att klänningen var fin och skulle passa till klädkoden kavaj i alla fall.
    ja just det ja,,, klädkod kanske jag skulle skrivit :) Ja det är Kavaj som gäller på det här bröllopet. Tack för ditt svar!
  • Jag han
    Liis skrev 2011-09-02 08:40:21 följande:
    Jätte fin klänning, jag tycker den kommer passa perfekt på bröllopet, du kan juh alltid ha en kofta med mer färg på eller en scarf, eller smycken med färg i..
    Tack för ditt svar! Jag tyckte den var stilren, och jag gillar lite dova färger. Men man vill ju inte komma med svart på bröllop. Men lite snygga smycken kanske kan piffa till det lite. :)
  • Jag han

Tack för tipset! Jättesöt klänning. Vet inte om jag hinner få hem den bara.. Sen är jag ju lite feg på färger och mönster tyvärr. Har svårt att hitta nåt jag känner mig bekväm och fin i. Men ska kika lite mer på den sidan du rekommenderade. Har köpt tärnklänning därifrån förut. Dom har mycket att välja på :)

Kattpoet skrev 2011-09-02 09:32:08 följande:
    Jag är också en rund en, jag drar storlek 52 och jag köpte en ursnygg klänning.

www.amazon.co.uk/Red-White-Poppy-Print-Dress/...

Jag fick den på 2 veckor och den satt perfekt, ta en titt på deras hemsida efter något lite gladare, det är mitt tips.

Som rundis är jag trött på att det mesta är svart eller knall oranged, det vore kul med lite mitt mellan.
  • Jag han

Tack snälla för era svar! Ska se om jag vågar beställa den då. :) Är lite feg på sånt.

Den finns på www.esprit.se

Det känns som en klänning som jag ändå kan använda fler gånger.

• Jag han
    åh vad kul att ni gillar den!! Tack snälla för eran hjälp och era åsikter! :)
  • Jag han

jag kan ha färg på mig. Rätt snyggt. Men gillar det mest när jag är lite solbränd. Då är favoriten korall! Men tycker inte det känns bekvämt med såna färger till blek hy. Kanske inte denna heller passar till det, men ja, jag trivs i jordfärger som beige, brun, och svart. Men det svåraste är att hitta rätt modell tycker jag :)

Kattpoet skrev 2011-09-02 12:56:52 följande:
    Som tjockis tycker jag den är trist, den är i en standard kamoflera tjockisen färg, standard och efter många år som rund har jag blivit trött på den.

Om man har färger att välja mellan så ja visst ibland kan det var kul att tona ner det men när en hela garderob är fyllt med svart, gråbeiged och grå då börjar man tröttna.
  • Jag han

ja men de avdelningarna som är till för större är ju skit tycker jag.. Ibland kan man tro att man måste vara 60+ för att få vara tjock. :( Cassels, vad är det för nåt?

Kattpoet skrev 2011-09-02 14:49:36 följande:
    Om det inte vore för Cassels så skulle min garderob vara helsvart, Lindex i färg som sitter bra försvinner snabbare än man kan säga ålahuvud. Oftas är mintgrön, orange och svart de enda färgerna kvar i min storlek.
  • Jag han
    hm.. syndf att det inte fanns någon lite längre upp i landet. Har en kompis som ibland köper mammakläder trots att hon inte är gravid. De är iaf snygga och rymliga i magen :)
  • Jag han

haha.. ja jag vet inte vad jag har för form egentligen. Rak. Ingen midja eller så. Men bred som attan och lite tjock :)

Kattpoet skrev 2011-09-02 15:31:58 följande:
    Jag har flera vänner som gör det, man får ju färg då och de sitter snyggt. Men jag är tyvärr inte mest mage, jag typ kurvig som en alpin väg.
  • Jag han

eller är denna finare? :) Fanns så mycket att välja på nu.. Hjälp mig snälla :)
  • Jag han

bra :) För den var billigare.. haha,,

Kattpoet skrev 2011-09-02 17:17:38 följande:
    Jag gillade den blå mera, den såg fin ut.
Svar på tråden är denna klänning för trist?