Inlägg från: knyttan |Visa alla inlägg
  • knyttan

Hur väljer man plats/ort?

Haha! Vi har detta problem i kvadrat! Jag kommer från Kalmar från början, min pappas släkt bor i norrland, många av våra vänner bor i sthlm, min blivande man är från ett annat land (hans närmaste familj kommer men inga mer från hans sida) och vi bor och arbetar i Skåne! Snacka om krångel! Vi valde tillslut att gifta oss i Kalmar, kyrkan är bokad men det är faktiskt ganska krångligt att planera på distans! Vi har fortfarande ingen festlokal, har gjort ungefär tre "planeringsresor" för att kolla på olika lokaler och hittils inget resultat. Det är länge sen jag bode i Kalmar endel av de ställen man minns finns ej längre och andra passar kanske inte så bra som man tänkte först när man letar i minnet. Så skulle jag välja igen så skulle jag nog välja att ha det här där vi bor istället även om det kanske skulle bli dyrare i slutändan. Men nu känner vi också att om vi har bröllopet i småland så finns det fortfarande chans att få tag på bra lokaler till nästa sommar medans det säkert är svårare i Malmö... så vi kör på helt enkelt. Plus att många av mina vänner ändå har ngn relation till Kalmar fortfarande som gör att det blir naturligt för dem att åka dit,de har boende ordnat mm. Men som sagt, det tar tusen gånger så mycket tid.

Svar på tråden Hur väljer man plats/ort?