Inlägg från: Principisessan |Visa alla inlägg
  • Principisessan

Hur väljer man plats/ort?

jag hade tagit den stad jag bodde i, helt enkelt för att slippa all logistik med att behöva slösa mycket tid inför bröllopet. Tex om det ska hyras saker, dekoreras lokal, fixas hår, blommor osv. Om man tar med mycket hemifrån så är det ju ett fasligt släpande till den andra staden, eller så kanske man gör iordning sig med hår o allt i den andra staden och då ska mna ju åka dit för provuppsättning mm. 
    Nej, jag tror att om man inte har ett absolut måste till en annan plats än där man bor, så är det allra enklast att ta det nära.

Talar av erfarenhet :) har varit gift en gång tidigare och då hade vi dumt nog hyrt porslin och catering från staden vi bodde i och fick ta med allt porslin på släpkärra (plus allt annat som skulle med) och dekorera med, sen samma procedur igen efter bröllopet. Det var lite jobbigt att behöva trassla så och så var det dessutom så omständigt om något glömdes, man kunde ju inte gärna bara åka hem o hämta något utan allt var verkligen tvunget att planeras väldigt noga, och det brukar alltid vara mer än vad man tänkte sig att hålla koll på.

• Principisessan
    Miss M skrev 2013-03-10 12:32:05 följande:
    För att uppdatera hur vi tänkt: Vi valde min hemstad. Kyrkan där jag är döpt och konfirmerad. Det är mycket att styra med och planera på avstånd, men det går... Känner till ett par här i stan som gjort samma planering som vi och det gick bra för dem. Vi ska åka upp lite under våren för att fixa saker på plats och så har jag ju familjen som kan hjälpa till en del. Vi valde efter hjärtat (mitt) och jag tror det blir bra. 
    ok, ja men dåså. Lycka till och det blir nog bra :) 

Svar på tråden Hur väljer man plats/ort?