Inlägg från: Ziroz |Visa alla inlägg
  • Ziroz

Hur väljer man plats/ort?

Vi har precis som er att vi kommer från olika städer och har en tredjestad som hemort nu. Vi valde att vi kommer att gifta oss i närheten av sambons hemort. Vi har dels valt det utifrån att hans föräldrar som bor kvar på hans hemort har väldigt mkt kontakter med catering, frisörer, smink, osv som kan vara bra i planeringen. Mina föräldrar har inte lika mkt kontakter i min hemstad, och inte heller jag.

Min sambo är från norrland och nu har vi hittat ett litet kapell ute på en ö samt antagligen en hel anläggning med boende och restaurang som vi kan hyra till hyffsat pris så vi kan ordna boende till alla gäster. Så för oss känns det verkligen som att vi tagit rätt beslut :D

• Ziroz

Skrev tidigare i tråden om att vi valt att ha bröllop på ort långt bort (45 mil).

Vi är nu gifta och allt har gått hur bra som helst! Vi valde att ha ett helthets upplägg med herrgård som fixade med mat, dekorationer, lokaler, ja det mesta. Vilket betydde att vi inte hade en massa leverantörer att ha kontakt med. Herrgården köpte in tårta från ett lokalt bageri så dit var vi en gång och sedan hade vi lite kontakt via mail och telefon. Herrgården var vi också på en gång för provsmakning av maten och en gång två dagar innan bröllopet. Mellan detta hade vi mailkontakt och telefon.

Kyrkan bokade vi per telefon och hade vigselsamtal med prästen två dagar innan vigseln.

Jag har inte upplevt några svårigheter med att bo långt bort. Nu är varken jag eller min man några som känner att vi behöver extrem kontroll och vi hade inte heller exacta bilder av hur vi ville ha saker vilket resulterade i att vi satte upp ramar för hur vi ville ha det och sen fick herrgård finslipa detaljerna och vi bara godkände.

Lycka till med er bröllop, planeringen på distans kommer att gå galant!

Svar på tråden Hur väljer man plats/ort?