Inlägg från: Carro1210 |Visa alla inlägg
  • Carro1210

September 2012

Vad glad jag blir när jag såg denna tråd :)
    15 Sept 2012. Vi "kom ut" med detta för alla nära och kära denna vecka. Är det bara jag som knappt kan sova om nätterna för det enda tankarna kretsar kring är bröllop ? Det är ju så kuul att planera. VI har redan bokat kyrka samt lokal, Jag har hittat en klänning jag verkligen vill ha. Samma gällande frisyren, ringen, maten ( vi ska ha italiensk buffé) och värdpar/tärna/marshalk. Så med andra ord, det har gått UNDAN.

Vi har höstfärgstema dvs de färger man hittar bland löven kring sept/okt. Mycke vinrött. Brudbukett blir vinröda samt cremevita kallor.

Inmarschmusik, sång i kyrkan och brudvalsmusik är även den bestämd. Så nu är det bar att vänta ett heelt år.

Hår gör min vän som är frisör och makeup borde jag göra själv för jag är makeup artist men en sådan speciell dag väljer jag nog att bli helt ompysslad av andra!  

• Carro1210

Precis. Man gör väl allt man kan för att undvika stress och press de sista månaderna inför dagen D.

När kommer ni att skicka ut era inbjudningar? 

• Carro1210

Nä precis.

Ja vi har spikat. Iaf till 99%. Är lite osäker ang vissa gäster ännu. Det är inte så lätt att besluta var gränsen ska dras! :/ 

• Carro1210

Ingångsmarschen har vi valt Jonathan Cain-bridal marsch, sånger i kyrkan blir nog Lise & gertrud- Vi och katie Melua-Nine million bicyles (så himla söt text), och bröllopsvalsen blir nog Arnel Pineda-Faithfully eller Goo Goo Dolls- All that you are.

Ingen av oss vill ha dessa typiska kärlekssånger föe ett bröllop. 

• Carro1210

Jag var och tittade på klänningar i en bröllopsbutik förra veckan. Ut kom jag med en inköpt klänning. Inte alls tänkt. Den var bedårande vacker och hade kostat 8000:- och gick nu för 1200:- . Klart man klipper till.

Nu har vi även spikat musiken som ska framföras i kyrkan. Brad Paisley-Then (Den är så fantastiskt vacker) samt Gertrud & Lise- Vi.

Hur många låtar ska framföras under era vigslar?
    Något jag funderat över en del är hur fasen det ska gå att ex gå på toa. När man har hold in-byxor, underkjol och klänning. Måste man ju in och ut ur allting under hela dagen. Det kanske är ett litet problem men ändå.. :)
    Hur har andra gjort? 

Svar på tråden September 2012