Inlägg från: Protexblue |Visa alla inlägg
  • Protexblue

September 2012

Så nu har jag läst igenom tråden och tänkte hoppa in lite här.. Jag och min blivande gifter oss den 15 september, och de ska bli så underbart.. Har varit förlovade i 37 dagar nu och jag skulle egentligen vilja att bröllopet var imorgon, har svårt att vänta så jäkla länge. Men tur är de väl att man har lite tid på sig för annars skulle de väl bli kaos. =)

• Protexblue

Sifirisen: 1/9 Halmstad
    MalinH84: 1/9 Västerås
    Tufvalisa: 1/9 Vetlanda
    Cosy: 1/9 Skövde
    Ungbrud: 1/9 Stockholm
    Sarus: 1/9 Torsås
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Naive: 14/9 Zürich
    Purpleflower: 15/9 Borås
    Protexblue: 15/9 Karlstad
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    DestinyD: 29/9 Stockholm
    YouandMe: 29/9 Norrköping
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby
    Frida82: 29/9 Karlstad
    Anny: 29/9 Jönköping

• Protexblue

Jag har inte planerat så mycket, jag skriver jag eftersom min blivande inte är med och planerar särskilt mycket. Jag frågar om något blir bra och han säger ja eller nej. Han kommer hjälpa till lite mer när de finns saker att göra. Detta kanske inte låter allt för kul, ärligt talat så är de inte så roligt heller, men det är sådan han är, han har alltid varit en sådan som gör saker i sista sekund, som aldrig planerar ordenligt i förväg och som alltid har glömt något när de väl gäller. Men jag älskar honom för den han är och han har så många underbara kvaliteter som väger upp för de som inte är tipp-topp. =)

Men jag har iaf bokat kyrka och festlokal.
    Vi har bestämt vilka som är tärnor och marsalker.
    Mina föräldrar kommer vara lite värdpar.
    Min pappa och min syster kommer vara toastmaster/toastmadam.
    Jag och min mamma har gjort planer på vad för mat vi ska ha.
    Jag har bokat makeup och kollat upp en frisör.
    Jag har nästan helt och hållet bestämt hur bordsdekorationerna kommer se ut och köpt det mesta.
    Jag vet ungefär hur inbjudningskorten kommer se ut, och har gjort ett "provkort".

Sen var de nog inte så mycket mer. Men jag är lite nervös för de här med kyrkan, hon jag pratade med när jag ringde och bokade datum var jätte trevlig, men jag känner att hon inte frågade om saker som tydligen dom brukar göra, enligt dom jag pratat med som redan gift sig (svår mening). Hon sa bara att en präst skulle höra av sig 1-2 veckor innan bröllopet.
    Hur har de vart för er andra här inne när ni tagit kontakt med kyrkan?

• Protexblue
    Pyttsan skrev 2012-03-15 08:52:43 följande:
    Protexblue, vilka frågor brukar de ställa? Åt mig informerade de bara om hinderprövningen, gratulerade bröllopsplanerna och förklarade att bröllop nästan alltid är l 15, eftersom de vill ha kl 13 ledigt för ev jordfästningar. Det låter ju logiskt. Jo, så berättade han att eftersom vi vill ha en präst som inte jobbar i församlingen, så hör det till att vi själva ringer prästen och kommer överens, annars var det absolut inga problem och kantor ingår. Men det var mest jag som frågade.

Och du, vem har inte sämre kvaliteter? Tur att hans dåliga sida är bröllopsplanering, det ska ni ju bara göra en gång! Flört

Jag har nog bara hakat upp mig på frågan om vi ska ha någon fotografering efteråt. De glömde jag helt att fråga om och så pratade jag med en som sa att "ja men de frågade dom oss om så de var ju inga problem". Jag skulle väldigt gärna vilja ta kort utanför kyrkan på mig och blivande, med tärnor och marsalker och med familjen. Men de ligger till så att efter vårat bröllop så har dom en fast tid för dop, och jag börjar bli jäkligt nervös över att de inte finns tid efter för att ta lite kort. Skulle ha ringt och frågat denna vecka men på grund av sjukdom så har dom ingen telefontid. så får göra de nästa vecka.
    Blir så trött på mig själv, för en av mina dåliga kvaliteter är att jag alltid frågar för lite.. Suck.

Haha, nej de har du väldigt rätt i..
Svar på tråden September 2012