Inlägg från: purpleflower |Visa alla inlägg
  • purpleflower

September 2012

Här har ni en septemberbrud till! Bokade kyrkan idag och det blir den 15/9 Skrattande

Har än så länge bara bokat kyrkan men ska ringa runt om lokal nu i dagarna så förhoppningsvis har vi det bokat snart också. Ska köpa material till inbjudningskorten den närmsta veckan och börja pyssla lite, har skrivit texten på datorn och vet på ett ungefär hur jag vill att de ska se ut. Ska ut och prova lite olika klänningsmodeller snart med min tärna, men hade tänkt beställa en från Kina, håller på att kolla runt lite. Så svårt med klänning, blir ju kär i en ny varje dag! Tungan ute

Fyller på listan här då:

Tufvalisa: 1/9 Vetlanda
    Cosy: 1/9 Skövde
    Ungbrud: 1/9 Stockholm
    Sarus: 1/9 Torsås
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Naive: 14/9 Zürich
    Purpleflower: 15/9 Borås
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    DestinyD: 29/9 Stockholm
    YouandMe: 29/9 Norrköping
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby
    Frida82: 29/9 Karlstad

• purpleflower
    Frida82 skrev 2012-03-13 10:57:44 följande:

Hallå!

Hur har ni tänkt göra med goodiebags/gåvor till gästerna?

Jag velar fram åt tillbaka och får nya ideér hela tiden.....Senaste är att jag spar barnmatsburkar som jag tänkte fylla med hemmagjord hjortronssylt med egna etiketter då jag har rötter och sommarstuga i Dalarna samt ha en liten flaska köpsprit som det ska stå hembränt på som representerar Degerfors där min blivande kommer ifrån, lite på skoj

Gillar tanken med att man gör något eget samt att det representerar oss samtidigt som att det inte får kosta så mycket....

hur ska ni göra??

-Frida

Funderar också på att ha nån favour till gästerna. Tänkte isåfall göra egna organzapåsar, klipper till en bit vitt organzatyg och trär ett lila sidenband igenom och knyter ihop. Sen kan man lägga i nåt slags godis som jag inte bestämt än, men kanske nån choklad med lila färg på pappret Glad 
    (våra temafärger är vitt, lila och silver)

Tycker att din idé låter kul! Som sagt, blir roligare med något personligtGlad
  • purpleflower
    Sirifisen skrev 2012-06-21 21:18:58 följande:
    Nej vad tråkigt! Nu har visst möhippan lagts på is också iom att vi ställde in festen. Gråter M2b pallade inte med stressen o det var för få som tackade ja. Vad ledsen jag blev. Får väl dra ihop töserna själv o gå på middag. Vad hade ni gjort om ni fick veta att er möhippa i stort sett ställts in pga inställd fest?
    Tråkigt att det blev inställt, både festen och möhippan.. Men varför kan de inte ordna en möhippa ändå? Man firar ju att ni ska gifta er, inte att ni ska ha en fest. Hoppas det löser sig ändå och att ni får en underbar bröllopsdag iaf!
  • purpleflower

Med två månader kvar till den stora dagen så går vår OSA ut idag och hittills har alla utom ett par från min sida svarat, alla andra har svarat att de kommer. Men jag tror att det sista paret, som är väldigt nära vänner till mig, också kommer komma men har glömt att svara eller håller på att kolla upp barnvakt. Så roligt att alla vill komma, blir så glad Glad

Min sambos sida däremot ser värre ut, men de är inte från sverige så jag tror inte riktigt de förstår vad OSA innebär då de inte är vana vid det och antar nog att det betyder att man bara ska meddela om man inte ska komma.. Min sambo förstog inte heller vad OSA var när jag skrev inbjudningskorten haha..
    Så vi tror att de flesta kommer att komma, de är allihop jätteglada för vår skull och de älskar bröllop Glad
    Men min sambo ska sätta sig och ringa runt lite imorgon, tråkigt men lite vårt eget fel också.
    Shit vad nervös jag blir nu när det verkar som att det kommer så många, ca 110 pers! Men det ska bli kul Glad

Hur går det för er med anmälningarna? Och planeringen överhuvudtaget? Det är inte långt kvar nu ju!

Vi har några grejer kvar:
    Beställa catering
    Fixa serveringspersonal
    Köpa alkohol (ska göras nästa vecka i tyskland)
    Beställa tårta
    Köpa vigselring
    Boka DJ
    Boka hotellrum för bröllopsnatten
    Transport mellan kyrkan och festlokalen
    Köpa dekorationer
    Kläder till m2b

Ja, det är ju en del kvar... Men vi har en veckas semester nu så vi kan fixa lite, vi vet på ett ungefär vad vi ska ha och vilket vi ska boka. Sen åker vi utomlands och kopplar av i 10 dagar, ska bli skönt Glad

• purpleflower
    Zandra skrev 2012-07-16 09:57:57 följande:
    Tips är att beställa vigselringen inom det snaraste. Min tog 5-6 veckor sen fick ena av dom 2 guldsmedjen ryggskott så dom ville ha ytterligare 3 veckor på sig att fixa min ring.
    Oj vilken otur! Ja vi ska iväg och kolla på det nu i veckan och beställa en. Vet på ett ungefär vilken jag vill ha men måste ju prova den först också Glad
  • purpleflower

Angående bordsplacering så tycker jag personligen att det viktigaste är att par får sitta tillsammans på nåt sätt och att alla känner minst en person av de som man sitter bredvid, så långt det går förstås. Själv är jag ganska blyg av mig när det gäller att paras ihop med främlingar på såna här tillställningar, så jag uppskattar själv att ha minst en person runt mig som jag känner. Har däremot hört att om man ska vara ännu mer traditionell så får bara gifta eller nyförlovade par sitta tillsammans, inte de som "bara" är ett par, oavsett hur länge man varit ihop. En vän till mig hade det visst så på sin bröllopsfest förra året. Jag tycker att man får göra precis som man vill, bara man tänker lite på vad gästerna skulle tycka och om de skulle trivas med det.

En frisör kommer att göra uppsättning på mig och min tärna. Sminket kommer tärnan att fixa.
    Den här frisyren har jag tänkt mig, med samma pärlor och diadem Glad

• purpleflower

Nu har man äntligen börjat landa efter den där underbara dagen för snart 3 veckor sedan. Längtar faktiskt tillbaka, det var verkligen en helt perfekt dag, vi hade så kul!
    Väntar ännu på bilderna från fotografen, men har iaf nåt kort från vår dag den 15/9 som blev helt okej :)

Svar på tråden September 2012