Pyttsan skrev 2012-03-15 08:52:43 följande:
Protexblue, vilka frågor brukar de ställa? Åt mig informerade de bara om hinderprövningen, gratulerade bröllopsplanerna och förklarade att bröllop nästan alltid är l 15, eftersom de vill ha kl 13 ledigt för ev jordfästningar. Det låter ju logiskt. Jo, så berättade han att eftersom vi vill ha en präst som inte jobbar i församlingen, så hör det till att vi själva ringer prästen och kommer överens, annars var det absolut inga problem och kantor ingår. Men det var mest jag som frågade.
Och du, vem har inte sämre kvaliteter? Tur att hans dåliga sida är bröllopsplanering, det ska ni ju bara göra en gång!
Jag har nog bara hakat upp mig på frågan om vi ska ha någon fotografering efteråt. De glömde jag helt att fråga om och så pratade jag med en som sa att "ja men de frågade dom oss om så de var ju inga problem". Jag skulle väldigt gärna vilja ta kort utanför kyrkan på mig och blivande, med tärnor och marsalker och med familjen. Men de ligger till så att efter vårat bröllop så har dom en fast tid för dop, och jag börjar bli jäkligt nervös över att de inte finns tid efter för att ta lite kort. Skulle ha ringt och frågat denna vecka men på grund av sjukdom så har dom ingen telefontid. så får göra de nästa vecka.
Blir så trött på mig själv, för en av mina dåliga kvaliteter är att jag alltid frågar för lite.. Suck.
Haha, nej de har du väldigt rätt i..