• Anny

September 2012

Hallå där!

Här kommer en till september-brud. Ja om vi nu inte ändrar oss igen men det tror jag inte. :)

Vi tänker oss en borgerlig vigsel  och sedan är det inte mycket mer bestämt. Eller ja, jag har beställt vigselring! Och har iofs köpt en brudklänning som jag nu ska sälja. Inte så smart  att köpa en klänning första gången man satt sin fot i en brudbutik, eller ja snarare när man lite stressat provar för första gången iaf. Sak samma, inget fel  på klänningen men inte vad jag vill ha nu! Haha

Har även beställt ny klänning från Kina, hoppas hoppas jag inte ändrar mig igen.

Annars har vi mest tankar och funderingar på upplägg. Senaste  tanken är vigsel på platsen där vi tänker ha bjudningen. Så först vigsel, sedan skål, sedan lunch och bröllopstårta. Efter detta så tar vi med oss vännerna (släkt och familj lämnas ;) ) och åker vidare till herrgård där vi senare äter finare middag och kanske badar lite bubbel och bara umgås ett lite mindre gäng. Lite för alla och förhoppningsvis blir de flesta nöjda iaf. :) 

• Anny

"min" guldsmed sa at det brukar vara namn + namn + vigseldatum
    det är ju vad vi har i förlovningsringarna. eller nä där vi vi bara vår respektives namn + datum, kan det vara det som skiljer? Man kan ju självklart ha precis vad man vill. Men jag tänkte mer klassiskt nu då. 

• Anny

Nu har vi äntligen bokat datum!!

Sifirisen: 1/9 Halmstad
    MalinH84: 1/9 Västerås
    Tufvalisa: 1/9 Vetlanda
    Cosy: 1/9 Skövde
    Ungbrud: 1/9 Stockholm
    Sarus: 1/9 Torsås
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Naive: 14/9 Zürich
    Purpleflower: 15/9 Borås
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    DestinyD: 29/9 Stockholm
    YouandMe: 29/9 Norrköping
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby
    Frida82: 29/9 Karlstad
    Anny: 29/9 Jönköping

• Anny

Det var någon som inte tog den sista listan och kopierade. Jag har försökt fixa och hoppas det blev mer rätt. 
    Kopiera sista listan som postats och lägg till er på lämplig plats. Då denna verkar gå i datumordning, skulle jag väl rekommender att lägga till i ...tada...datumordning

Mary12: 1/9 Jönköping 
    Ninalainen 1/9 Halmstad 
    Sirenne: 1/9 Enköping
    Thessan : 1/9 Stockholm
    MatsoLotta: 1/9 i Nyköping
    xelina: 8/9 Ellinge slott 
    Bellathebau: 8/9 Linköping 
    smulanjuli 8/9 Vetlanda
    LillaMi: 8/9 Malmö
    Protexblue: 15/9 Karlstad 
    Jeth: 15/9 Hudiksvall
    Jenny493: 15/9 Anderslöv
    Zandra: 20/9 Australien 
    Censson:22/9 Skåne Tranås 

• Anny

Mary12: 1/9 Jönköping 
    Ninalainen 1/9 Halmstad 
    Sirenne: 1/9 Enköping
    Thessan : 1/9 Stockholm
    MatsoLotta: 1/9 i Nyköping
    Sirifisen: 1/9 Halmstad
    xelina: 8/9 Ellinge slott 
    Bellathebau: 8/9 Linköping 
    smulanjuli 8/9 Vetlanda
    LillaMi: 8/9 Malmö
    Protexblue: 15/9 Karlstad 
    Jeth: 15/9 Hudiksvall
    Jenny493: 15/9 Anderslöv
    Zandra: 20/9 Australien 
    Censson:22/9 Skåne Tranås 

• Anny

Mina bröllopsplaner går framåt.

Än så länge är detta fixat:

Datum bestämt! (29 sept)
    Första lokalen bokad (vigsel+lunch)
    Andra lokalen bokad (hotell för middag med närmsta vännerna och övernattningen)
    vigselförrättaren bokad till kl 13

vigselring beställd
    brudklänning beställd och hemkommen! (Idag hurra!)

kvar:
    inbjudningar
    fotograf
    trubadur

Det är väl de största posterna.

sedan är det ju
    hår + make-up
    skor
    smycken
    sambons kläder + skor

och säkert en massa annat småpyssel

• Anny
    Sarus skrev 2012-04-10 14:59:11 följande:
    Fick precis en bröllopsinbjudan i posten. 1 september ska mannens kusin gifta sig! Alltså samma dag som vi!! Där försvann typ 14 st från vårt bröllop! Så tråkigt men så är det. Lika tråkigt för dem när de får reda på att vi gifter oss samma dag! Svårt för min m2b farmor att välja vilket bröllop hon ska på! Fick hem min slöja idag. Inte riktigt den färg jag tänkt mig. Men ska prova till klänningen annars är det ingen större problem bara att hitta en annan!
    Men guu vad är oddsen för det liksom!
  • Anny

Åh provade min vigselring igår. Är riktigt nöjd själv. =)

• Anny
    Naive skrev 2012-04-18 18:38:43 följande:
    Vi snackade ju brudbuketter för ett tag sen... :) 

Vad tror ni sköna brudar om en sån här?

Den är helcool! I like it!
  • Anny
    Sirifisen skrev 2012-07-01 21:17:01 följande:
    Pyttsan: det vr visst så tjejen jag bad arranger amin möhippa resonerade, ingen fest, ingen möhippa. Så jag har bokat bord på restaurang iaf. Det är det enda spikade jag har. Sedan skapade jag en grupp på FB för tjejerna då de inte känner varandra. Så vi får se vad som händer den dagen =) Blir kul vilket som att få umgås med gamla vänner o intriducera dem för varandra.

Klänningen är iaf beställd nu!! Iiihihi, rätt så nervöst! Blev denna www.jenjenhouse.com/Empire-V-neck-Sweep-Train...#. Nu återstår skorna o det är en historia helt för sig själv. Antingen är det fel storlek, för dyrt, fel färg eller allmän förvirring vad gäller storlek. Vill inte ha vita vanliga utan vill kunna använda dem igen till annat. Dessa www.yesstyle.com/en/grace-candy-color-block-p... fastnade jag för men självklart är det för liten storlek =(( Säkert kollat igenom 6000 par skor nu o ännu inte träffat helt rätt. Alltid ngt som är fel. Obestämd

Gällande skor så förstår jag utan tvekan vad du menar. Jag beställde mina från http://www.milkandhoneyshoes.com/ . Roligt att få ha ett par egendesignade skor också så det kostade jag på mig. Nu har jag ännu inte fått de, så vet ju inte hur de blev. Men kvalitén ska ju vara riktigt bra. Så jag hoppas innerligt de passar!
  • Anny

Jag ska gifta mig borgerligt på annan plats. Och den kostnaden som tillkommer är resekostnad, vilket får vår del hamnade på en bra bit under 100:-, tror det är 35:-. Men har nog inte tänkt, för jag har fått för mig att det inte är okej (?) att ge de mer ersättning. Men men, det kanske är önsketänkande från min sida

Idag har jag fått hem mina skor från milkandhoneyshoes.com och de passade!!!! Jag var helt skakig när jag provade de. Och de är sköna och det gick bra att gå i de! De är på gränsen för höga för mig att gå i. Jag är inte van längre. Men jag får väl helt enkelt träna

Här är de iaf: 

• Anny

Nu är även vi gifta! =)

Helt underbart rolig dag!!

Jag började med att försova mig.. Min man väckte mig och sa att klockan är fem i sju. Jag skulle vara hos frisören kl 7! Men jag var bara några minuter borta från frisören så jag blev inte så himla sen

Sedan sa vigselförrättaren "Tager du Annika denna Tobias till din äkta hustru?" Jag skakade lite lätt på huvudet och han ändrade snabbt till "MAN" Så då kunde jag säga "Ja!"  

Regn störde utefotograferingen men det blir nog superfina bilder ändå! Vi var bla i ett garage :-P

Men men väääldigt skoj hade vi hela dagen och kvällen och natten. Har inte blivit många timmar sömn...men det var det värt!

Svar på tråden September 2012