Inlägg från: MajaStina |Visa alla inlägg
  • MajaStina

September 2012

MajaStina: 1/9 Tidaholm

Sarus: 1/9 Torsås
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona
    Mary12: 1/9 Jönköping
    Ninalainen 1/9 Halmstad
    Sirenne: 1/9 Enköping
    Thessan : 1/9 Stockholm
    MatsoLotta: 1/9 i Nyköping
    Sirifisen: 1/9 Halmstad
    Retrobohem 1/9 Trondheim
    Ungbrud 1/9 Stockholm
    MalinH84
    xelina: 8/9 Ellinge slott
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Bellathebau: 8/9 Linköping
    smulanjuli 8/9 Vetlanda
    LillaMi: 8/9 Malmö
    Naive: 14/9 Zürich
    Purpleflower: 15/9 Borås
    Protexblue: 15/9 Karlstad
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    Jeth: 15/9 Hudiksvall
    Jenny493: 15/9 Anderslöv
    Zandra: 20/9 Australien
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Censson:22/9 Skåne Tranås
    DestinyD: 29/9 Stockholm
    YouandMe: 29/9 Norrköping
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby
    Frida82: 29/9 Karlstad
    Anny: 29/9 Jönköping

• MajaStina

Gifter oss den 1 september i Tidaholm.

De största bitarna är klara med kyrka, festlokal, mat osv. Nu är det mest småplanering kvar. Känner att jag vill ha så mycket som möjligt klart innan semestern börjar för jag vill inte fara omkring som ett skållat skinn på semestern och försöka styra upp allt. Ska bli sååå himla mysigt känner jag!! Alldeles pirrig redan...

• MajaStina

Wow, vilka läckra skor!! Vart beställde du dom och vad får du ge för dom??

Sarus skrev 2012-05-14 17:54:43 följande:
    jippie beställt skor idag :)

Hoppas de är fina i verkligheten och att de passar!

Nu är det bara smycken kvar men det tycker jag är så svårt. Funderar på nått halsband som det här;

Vad ska ni ha för smycke?
  • MajaStina

Klart du kan ha öppen sko i september! Slå till direkt! Vad är det som säger att det skulle vara finare väder i juli el augusti menar jag? Kan ju faktiskt vara världens regnoväder då oxå. Tycker definitivt du ska köpa dom!! Kul att du hitta några som var sköna framför allt. Många vill ju bara vara "snygga" och tänker inte alls praktiskt. Själv tänker jag köpa ett par skor som jag kan använda även efter bröllopet. Har tänkt köpa ett par lagom höga pumps/sandaletter i rosa/cerise/fuchsia som även passar till ett par jeans. Praktisk så det förslår här! Haha!

Vi är oxå på G med inbjudningarna här nu inom någon vecka eller så! Kul, för då är det ju liksom så definitivt. Lycka till med det du har kvar att fixa!

Pörcy skrev 2012-05-17 09:52:17 följande:

Nu är våra inbjudningar på gång, ska justeras lite med färgerna men hoppas på att kunna skicka dom om ca 2 veckor! Ska bli så spännande att få höra reaktionerna hos folk!

Brudgummens och marskalkens kläder är nu helt klara. Tärnans klänning är beställd och skor ska hon fixa själv. Själv har jag ev. underkläder kvar samt skor.. Har dock hittat ett par som var jättesköna och perfekt i färg men kan man ha öppen tå på skon när bröllopet är i 22 september?? Jag hade inte tänkt ha det men de här skorna var ju perfekta på alla andra sätt.. Vad tror ni?

När inbjudningarna är skickade börjar småfixet.. Dukning, planering av alkoholinköp och lite annat. Det närmar sig..

• MajaStina

Ååh, jag har oxå problem med att hitta nåt som sitter bra!! Får hålla koll här hos er helt enkelt!! Har en tvådelad klänning med ordentlig korsett i överdelen, men är rädd att kanten på trosorna kan komma att synas då själv kjolen är rätt tight över bakdelen! haha! Kanske slutar med att jag får gå utan?? Behöver nåt som håller in magen lite dock. Har en förmåga att få sån där putmage när jag ätit och den vill jag ju inte ska synas... Kanske en slags stringtrosa med maghållare?? Finns det? Fniss!! Får definitivt inte plats med nån bodyshapinggrej under den där överdelen iaf kan jag lova!

Tipsa mej gärna!!

Sirifisen skrev 2012-07-07 14:34:04 följande:
    Jag har spejat som en tok på nätet och hittat flera olika saker. Trosor tror jag inte på då jag ha erfarenhet av dessa att de ofta glider ner. Att gå o dra i dem hela dagen och meka på toa får bort. Många varianter finns det av underklänningar, både med och utan bh, men många har axelband. Så, efter att ha kollat på flera hundra sorter på alla möjliga sidor, snubblade jag på denna på vår egna ellos.se! Den är vit, har förvisso inbyggd bh men är en underklänning med låg skuren framdel och avtagbara eller genomskinliga axelband. O till ett bra pris. Ska beställa dem och berättar om den sitter ngt bra. Annars blir det till att söka vidare. Men kolla ebay. Finns hur mkt som helst! Sök på "shapewear strapless" så kommer allt möjligt upp.
  • MajaStina

Har bara 2 veckor kvar nu... Å jag längtar såå!!

Blev möhippad i helgen vilket var heelt oväntat för vi hade en planerad kräftskiva här.

Det blev kidnappning på morronen, utklädning förstås, fram till torget där det var bakluckeloppis och jippo på stan hela dan då det var Kräftans Dag. Sålde skit och fick ihop dryga 500 spänn! Sen drog vi iväg till en gård ute på vishan där en kille har inrett en studio. Eftersom jag är lite schlagermupp fick jag sedan spela in Bra Vibrationer! Verkligen skitroligt!! Fast väninnorna var liiite besvikna att jag inte sjöng så falskt som dom trott! Haha!

Sedan bar det iväg till Dansverkstan där vi bytte om och blev...jättesöta! INTE! Här fick vi lära oss en dans på typ en timme med ett hopplock av mina favvolåtar. Judith på Dansverkstan hade lagt ner ett jättebra jobb på att sätta ihop en dans! Sen blev det hela inspelat, förstås!

På kvällen tog vi oss fram till torget där det alltså var Kräftans-Dag-firande hela dan och kvällen. I öltältet fick jag sen framföra mitt bidrag ytterligare en gång, dock inför ett fullsatt tält! Lite nervöst, men det fick man bjuda på. Var oxå riktigt kul faktiskt! Sedan käkade vi lite, drack lagom mycket och sen fick jag bugga lite till vilket-dansband-det-nu-var! Jätterolig dag och kväll där mina vänner faktiskt var riktigt snälla mot mig!!

Det enda som var jobbigt var att jag tvingades gå i ICA-kläder!!! Jag jobbar på Coop Extra... Och det vet ju dom flesta i vår stad, då den inte är särskilt stor! Haha!

Tänk att man kan få en sååå lyckad möhippa ändå!!!

På lördag ska dom kidnappa min fästman!! Hihi! Han ska få ta på sig sin mammas baddräkt, i lite modifierad modell... Han kommer dö!! Återkommer kanske med lite info om den oxå!

Kram alla!!!!

• MajaStina

Skriver som flera av er andra...nu är man FRU!! Samma sak för vår del, allt gick som det skulle!

Solen sken, fotona blev fina, enligt fotografen iaf, själva får vi se på fredag! Längtar!!

Festen var toppen och vi var såååå fina jag å min man!!

Får se om man kan få fram några fina bilder å visa, för det har jag varit jättedålig på här faktiskt.

Klart man vill visa klänning, bukett, dukning osv för er andra oxå, ni som lever i samma bubbla

som en annan!

Lyckos er som har det framför er... Njut av dagen!!

• MajaStina

Här kommer några foton från vår stora dag den 1 september! Vårt tema var cerise, en färg som hängt med mig hela livet. Här är vår bordsdukning i bygdegården.
  • MajaStina

Vi anlände till bygdegården i en gammal brandbil till gästernas förtjusning! Min man jobbar som brandman, så vi tyckte det var en kul idé! Gästerna jublade när den gamla brandtutan brölade igång nedåt vägen! Underbart!! Inte för att det matchar med mitt cerise färgtema men! Fniss!!
  • MajaStina

Skål utanför kyrkan! Våra båda underbara döttrar var givetvis brudnäbbar!!
Svar på tråden September 2012