Inlägg från: Xelina |Visa alla inlägg
  • Xelina

September 2012

här är en septemberbrud till, 8/9 är vårt datum och än så länge har vi fixat

plats:ellinge slott
    catering: daniel berlin (skåne tranås)
    klänning kan se dem på denna bloggen (http://emmisenslillablogg.bloggplatsen.se/)
    m2b kläder
    vigselförrättare
    tårta:göra själv
    ring

hmm var nog det

kvar:
    vi ska skicka ut inbjudningarna i mitten av april, ingen vet om ngt än så ska bli ssså kul o spännande att få höra reaktionerna :)
    blommor
    frisör: men hon är förvarnad
    makeup: göra själv eller inte???
    placeringskort, festprogram osv

• Xelina

Sifirisen: 1/9 Halmstad
    MalinH84: 1/9 Västerås
    Tufvalisa: 1/9 Vetlanda
    Cosy: 1/9 Skövde
    Ungbrud: 1/9 Stockholm
    Sarus: 1/9 Torsås
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona
    Mary12: 1/9 Jönköping
    xelina: 8/9 Ellinge slott
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Naive: 14/9 Zürich
    Purpleflower: 15/9 Borås
    Protexblue: 15/9 Karlstad
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Censson:22/9 Skåne Tranås 
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.

DestinyD: 29/9 Stockholm
    YouandMe: 29/9 Norrköping
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby
    Frida82: 29/9 Karlstad
    Anny: 29/9 Jönköping
    Jeth: 15/9 Hudiksvall
    smulanjuli 8/9 Vetlanda

vi har fixat kläder, catering, vigselförättare, ställe, ring, (jag ska ha 2, min blivande samma som vi graverar in ett datum till i), 

ang favors så velar jag också, ska ha eller ej...hmmmm 
  • Xelina

Idag ska vi skicka ut våra inbjudningar, pirrigt men skz bli så kul, och så behöver man inte längre tänka på vad man säger, ingen vet ju än så har varit någta små grodor som hoppat ur munnen haha och några gånger har folk tittat på en som om man e dum i huvet, men nu får det ju sin förklaring :)

Ska se om jag kan lyckas ladda upp bild på vår inbjudan.... 

• Xelina

iiii idag landar våra inbjudningskort förhoppningsvis hos våra gäster :)
    så spännande, trodde inte jag skulle vara nervös över detta men men, känner tydligen inte mig själv haha
    har hintat med lite mystiska budskap på facebook så alla e så nyfikna, kul, hoppas de blir glada och vill komma till oss...

var bara tvungen att skriva av mig....

sådärja :)

• Xelina

jag var o kollade idag på blommor och priset var från 900 för en enkel bukett och uppåt, lite dyrt eller??? 

• Xelina

Ska ha lila tema med grönt och silver men när jag pratade med en florist så föreslog hon att jag skulle blanda in typ en orange blomma, det var jättefint när hon visade! Igår när vi var på ikea och shoppade ljus och dekorationer till borden så hittade m2b detta hur perfekt blev inte det :) Ville bara dela med mig!JÄBBIG Doftfritt blockljus IKEA
    exempel på hur det kan se ut med färgerna fast tvärt om då....

• Xelina

Jag var inne på hortensia, rosor och orange gerbera, men ahr du några förslag EIREANN så lyssnar jag gärna.... gillar denna bukett....fast då rosorna lila och gerberna orange....

• Xelina

Tänkte bara visa upp våra inbjudningar :) Tyvärr har flera försvunnit i posten, så lite surt, men tänker såhär att om det går snett med inbjudningarna så kanske hela bröllopet flyter på smärtfritt sen...eller??? ;) Dock har man fått iallafall ett surt eller besviket samtal där de undrar varför de ej e inbjudna, fast att de e det men deras försvunnit....klydd klydd.....

Här kommer de iallafall....

• Xelina

inbjudningarna skickdes 13 april så ett tag sen...

fina inspirationsbilder!!!

• Xelina

Lila skor... hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!

• Xelina

nån mer än jag som börjar få bröllopsnerver, e helt stressad inombords, å då behöver jag egentligen inte vara det eftersom allt börjar falla på plats.....

jaja det släpper väl tills dagen d iallafall....
     har hela tiden trott att jag e den lugna typen men det här frestar verkligen på så skulle inte bli förvånad om jag börjar storlipa på bröllopsdagen, bröllopsplanerande tar verkligen fram ens rätta jag....

• Xelina

iii bara 3 dagar kvar, och bridezilla har varit på besök igår när jag flippade lite, jag e egentligen inte alls såhär men men..... nu är det dock mkt lugnare, har fått ihop festhäftena så nu har jag läget under kontroll igen :)

Hur går det för er andra??? 

• Xelina

imorgon smäller det, nu har vi pyntat i lokalen, eller iallafall på borden, börjar få bröllopsnerver.... men ska bli kul såklart.... bara valsen hade gått lite bättre............

Svar på tråden September 2012