purpleflower skrev 2012-07-15 12:39:33 följande:
Med två månader kvar till den stora dagen så går vår OSA ut idag och hittills har alla utom ett par från min sida svarat, alla andra har svarat att de kommer. Men jag tror att det sista paret, som är väldigt nära vänner till mig, också kommer komma men har glömt att svara eller håller på att kolla upp barnvakt. Så roligt att alla vill komma, blir så glad
Min sambos sida däremot ser värre ut, men de är inte från sverige så jag tror inte riktigt de förstår vad OSA innebär då de inte är vana vid det och antar nog att det betyder att man bara ska meddela om man inte ska komma.. Min sambo förstog inte heller vad OSA var när jag skrev inbjudningskorten haha..
Så vi tror att de flesta kommer att komma, de är allihop jätteglada för vår skull och de älskar bröllop
Men min sambo ska sätta sig och ringa runt lite imorgon, tråkigt men lite vårt eget fel också.
Shit vad nervös jag blir nu när det verkar som att det kommer så många, ca 110 pers! Men det ska bli kul
Hur går det för er med anmälningarna? Och planeringen överhuvudtaget? Det är inte långt kvar nu ju!
Vi har några grejer kvar:
Beställa catering
Fixa serveringspersonal
Köpa alkohol (ska göras nästa vecka i tyskland)
Beställa tårta
Köpa vigselring
Boka DJ
Boka hotellrum för bröllopsnatten
Transport mellan kyrkan och festlokalen
Köpa dekorationer
Kläder till m2b
Ja, det är ju en del kvar... Men vi har en veckas semester nu så vi kan fixa lite, vi vet på ett ungefär vad vi ska ha och vilket vi ska boka. Sen åker vi utomlands och kopplar av i 10 dagar, ska bli skönt
Tips är att beställa vigselringen inom det snaraste. Min tog 5-6 veckor sen fick ena av dom 2 guldsmedjen ryggskott så dom ville ha ytterligare 3 veckor på sig att fixa min ring.