Sarus skrev 2012-02-29 11:52:18 följande:
Nyfiken vad ska du odla för blommor?
Kyrka och lokal var det jag bokade först.
Vårt färgtema ska gå i orange så jag kommer odla blommor i orange, gult o grönt som kontrast. Exakt vilka har jag inte bestämt än, men ska på Skånsk Trädgårdsmässa i helgen så kommer köpa på mig lite fröer då. Uppdaterar när jag köpt dem.
Btw måste jag få berätta att vi ska gifta oss på Wapnö Slott o Gård. Känns skitcoolt o är lite tuffare än svägerskans kyrko-bröllop förra året. De hade en budget på 100 000:-, vi har en på ca 9 000:-.. som vi inte sparat ihop än utan kommer göra det allt eftersom. Kläder tänkte jag kolla efter runt studenttider då det kommer finnas mkt vitt o troligen rätt fina saker. Är lite praktisk av mig o vill kunna använda klänningen vid fler tillfällen faktiskt. Att köpa ngt för en dag som används i typ 3-4 timmar känns onödigt. Har ju heller inte budgeten till det, även om jag hittat en jättetjusig för 1300:- o gudmor sagt hon lägger till en slant till klänningen. Men vi får se. Killen ska köra enkelt på vit skjorta, svart väst, svarta byxor o egna skor. Underkläder fixar jag sedan. Platsen är iaf bokad o vigselförrättaren står näst på tur. Middagen blir på samma plats som vigseln o kommer bara vara för familjen, betald av min far. Festen blir för kompisarna någon vecka eller två senare så hoppas vädret är med oss då vi tänkte ha det i trädgården under partytält. Då kör vi buffé tänkte vi. Inbjudningskort jobbar jag på o då jag jobbar med grafisk design blir de nog fina o jag kan trycka på jobb, både dem o tackkorten. Skor fixar jag sen när det är sommar, tänkte köra på kilklack så jag kan använda dem igen (praktisk som sagt
), buketten o arrangemangen gör jag själv. Ett äkta budgetbröllop helt enkelt, inget fancy, men kommer bli fint ändå
Detta var klänningen jag hittade som kostar 1300:-. Tyckte den var tjusig med inte för prålig, men nu är jag inte säker på att jag kommer köpa ngn "äkta" klänning ändå. Inte bestämt mig än.