Inlägg från: majemma |Visa alla inlägg
  • majemma

September 2012

Hej jag hoppar också in här. Vi gifter oss den 15 september.
    Inbjudningarna gick ut igår och jag känner mig så upprymd över att de har kommit fram idag Glad. Vårt färgtema är höst: mörkbrunt, guld och krämvitt. Blommorna kommer att vara gul/orange/rostfärgade.

Klart i planeringen är:
    Klänning
    BG klädsel
    Blommor (inkl bordsdekorationer)
    Frisör
    Fotograf
    Festlokal och kockar (men ännu ingen meny)
    Band till festen
    Stråkkvartett till vigseln
    Transport
    Ring

Att göra inom den närmsta framtiden:
    Tärnklänning (tärnan, min syster kommer på fredag så ska vi leta i helgen)
    Boka smink
    Sångsolist till kyrkan
    Hindersprövning
    Morgongåva, någon som har några bra förslag?

• majemma

Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    Amor in aeternum 1/9 Göteborg
    Sifirisen: 1/9 Halmstad
    MalinH84: 1/9 Västerås 
    Tufvalisa: 1/9 Vetlanda 
    Cosy: 1/9 Skövde 
    Ungbrud: 1/9 Stockholm 
    Sarus: 1/9 Torsås 
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona 
    Mary12: 1/9 Jönköping 
    Ninalainen 1/9 Halmstad 
    Sirenne: 1/9 Enköping
    Thessan : 1/9 Stockholm
    Eireann: 1/9 Hudiksvall
    xelina: 8/9 Ellinge slott 
    smulanjuli 8/9 Vetlanda
    Fjärilen:8/9 Toscana
    AnnaMaria23 8/9 Ulricehamn
    Bellathebau: 8/9 Linköping
    Godismonstret: 8/9 Göteborg
    Naive: 14/9 Zürich 
    Jeth: 15/9 Hudiksvall
    Purpleflower: 15/9 Borås 
    Protexblue: 15/9 Karlstad 
    Koloratur: 15/9 Stockholm
    Majemma: 15/9 Linköping
    Zandra 20/9 Australien
    Pörcy: 22/9 Västerås 
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall) 
    Lodjuret: 22/9 Stockholm 
    Censson:22/9 Skåne Tranås 
    ColosseoMMXVIV 22/9 Stockholm
    DestinyD: 29/9 Stockholm 
    YouandMe: 29/9 Norrköping 
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby 
    Frida82: 29/9 Karlstad 
    Anny: 29/9 Jönköping 
    Babydoll 29/9 Stockholm
    lasmulan 29/9 Trosa
    Tosan 29/9 Malmö

• majemma
    Cosy skrev 2012-06-08 08:27:15 följande:
    Oj den var vacker, jag hade också som förslag till floristen ranunkler men hin sa att det inte går att få tag på eftersom det är en vårblomma, men om du skall till en florist ta den till floristen och säg att du har fastnat för den buketten och vill ha den känslan. Så har jag gjort och jag har fullt förtroende att känslan kommer bli som min inspirations bild.
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Vad konstigt. Vi ska ha den här buketten (fast droppformad) och enligt vår florist skulle det inte vara några problem med ranunkler. Det var hennes eget förslag men jag kanske borde gå dit igen. Obestämd

• majemma

Vår stråkkvartett har precis hoppat av. Rynkar på näsan De skulle spela både i kyrkan och till minglet innan brudskålen. Känner mig besviken. De tackade ja i mars, men nu var det annat som kommit emellan. Dessutom är det en kvartett jag själv har spelat i, så de var mina gäster till middagen och resten av kvällen.

• majemma

Nu är tårtan beställd. Vit chokladmousse med passionsfruktscurd på browniebotten, sprejad med choklad och dekorerad med vårt monogram och färska bär. Mums!

• majemma

Jag har inte heller hittat rätt underkläder än. Försöker hitta någon axelbandslös överdel som ger lite lyft upptill men håller in magen. Tror att det kan bli svårt med höga trosor som håller in när man ska gå på toaletten. Hur får man upp dem igen när man har snörat på sig klänningen? Inte kan man väl hålla sig i 14 timmar utan att få kissa...
    På Twilfit har de en underklänning som håller in lite, men jag tycker inte att den lyfter bysten något vidare.

• majemma

Här går planeringen också framåt. Vi fick några bakslag med musiken då både stråkkvartettet till kyrkan+brudskålsminglet och bandet till festen hoppade av. Men nu har vi hittat nya alternativ, inte som vi tänkt oss men det blir nog toppen ändå.

Detta är klart:
    -Kläder till alla förutom brudnäbben
    -Frisör och smik till brud och tärna
    -Festlokal och kyrka
    -Blommor
    -Bordsdekorationer
    -Hindersprövning
    -Fotograf
    -Transport
    -Ring
    -Smycken till bruden
    -Skor till bruden
    -Musik till kyrka och fest

Detta är kvar:
    -Vigselförättare (de har inte lagt schemat än)
    -Festprogram
    -Vigselprogram
    -Spika menyn
    -Bordsplacering
    -Underkläder
    -Morgongåva till den blivande maken
    -Hotellrum för brud och tärna till natten innan

• majemma

Sirifisen: vad tråkigt att det har blivit som det är med både hippan och klänningen. Förstår att du är besviken gällande hippan! Men hoppas att ni får en trevlig kväll ändå. Tur att du hittade en ny klänning Visa gärna en bild!

Är det någon mer som börjar tvivla på alla beslut? (Förutom att det är rätt att gifta sig då...) Jag känner mig så velig just nu. Är klänningen verkligen bra? Den kanske är lite trist? Diademet är bra men kan jag verkligen ha det till halsbandet som jag tänkt? Vi skulle kanske kunna få tag på en bättre fotograf. Tänk om tårtan blir ful. Alla val jag har gjort känns som andrahandsval på något sätt, trots att jag var nöjd när jag fattade besluten. Jag är rädd för att jag kommer att tvivla på mig själv ända fram till (och kanske även under) bröllopsdagen istället för att njuta av det som komma skall.

Nu har vi iaf börjat med festprogramet. Vi gör också gästpresentationer som är korta, det blir så svårt annars. Vill ju skriva lika bra om "mina" gäster som om sambons kompis tjej. Vigselprogramet är klart. Kan behöva modifieras något efter mötet med prästen, men då blir det bara lite klippa och klistra. Vad ska ni ha för psalmer?

• majemma

Pyttsan: Jag har också en enkel klänning (bara ett färgat band i midjan som dekoration) och axellångt hår. Har du några tankar på hur du ska ha håret? Diadem/tiara, slöja? Jag tycker att det är jättesvårt att bestämma hur det ska vara. Jag har ganska litet huvud, så håret får inte bli helt slickat bakåt för då blir jag helt oproportionerlig. Glad

Sifirisen: Jättefin frisyr!

• majemma

Sarus: Superfin frisyr och smink! Gillar verkligen den första. Vi har valt precis samma psalmer som ni! Glad

• majemma
    Sirifisen skrev 2012-08-03 11:50:24 följande:
    Fick en liten möhippa igår! Två av mina arbetskamrater (vi är bara 2 tjejer) kom och kidnappade mig hemma och drog iväg på roadtrip. Vi fikade uppe på Hallandsåsen med en fantastisk utsikt på 3 mil och sedan körde vi sommarrodel vilket var skitkul! Fick tiara, en tygblomma att ha i håret, en prålig ring och en liten flaska bubbel. Fick också pedikyr i present som jag får lösa in när jag vill innan bröllopet Skrattande Nu återstår den jag själv planerat. Men det var kul att ngn brydde sig och engagerade sig för mig. Blev jätetglad! De skulle egentligen "nappa" på jobb men just ifrå försov vi oss. Och sen kom katten och alldeles vimmelkantig och haltandes så vi tänkte åka till vet med henne och kanske inte alls komma till jobb. Så de fick komma hem och hämta mig. Men det var kul Glad
    Låter som en jättehärlig dag!
    lasmulan skrev 2012-08-05 23:19:13 följande:
    Hej blivande brudar. Hur kommer ni att dekorera era bord. Jag skulle gärna använda lite rönnbär men enl en del forum färgar de av sig. Har ngt nhy förlsag vad man kan ha under som inte tar för mkt plats el syns för mkt.
    Jag vet inte vad man kan ha under. En väldigt smal löpare kanske?
    Vi kommer bara att ha ljuslyktor från IKEA (4 st för 9 kr) med blommor som är likadana som de i brudbuketten. Sen tillkommer ljus, men de står lokalen vi bokat för så jag vet inte än hur de ser ut.
Svar på tråden September 2012