• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • brud201209

Hej alla septemberbrudar!
    Jag känner att jag ligger lite efter i planeringen när jag läser alla era inlägg, men nu är jag sjukt taggad att komma igång på allvar. Bara 9 månader kvar nu Glad

Vi har kyrka, präst och festlokal klart. Jag har bokat frissa och sömmerska som ska sy upp en brudklänning. Ska prova klänningar imorrn för att se vilken modell som passar, ska bli jätteroligt. Är just nu inne på ngt sånt här:

Som temafärg kommer vi ha antingen vinrött eller höstfärger, och brudbuketten kommer nog att bestå av mörkt röda rosor. Vi vill ha rosenblad i dukningen, som troligtvis blir kommer gå i den här stilen :

Inbjudningarna känns som ett gissel just nu, varken jag eller sambon är pyssliga av oss, men vi vill ändå göra dem själva. Vi är lite inne på monogram. Ngn fler som kommer ha det? Var beställer ni isf era monogram?

När kommer ni skicka era inbjudningar tror ni? Ser att några av er skickat/ska skicka save-the-date.

Bröllopsresan kommer gå till Italien, men vi vet inte vart exakt ännu.

Hur ska era m2b vara klädda?

Yes yes yes, nu är jag på gång känner jag! Skrattande

• Sarus

Shit va svårt det är att välja!!! Den här klänningen tycker jag är väldigt vacker av Jim Hjelm. Sen skulle ju tärnklänningen passa perfekt till den är från lightinabox.com

• brud201209

Sarus, brudklänningen är verkligen jättevacker och tärnklänningen vore ju superfin till, samma känsla i båda klänningarna. Vilka fler väljer du mellan?

• Sarus

Just nu tittar jag mest runt. Ska titta på klänningar på fredag och kommer känna efter vilken modell jag vill ha. Helst vill jag hålla det hemligt för min m2b. Men han vill va med och bestämma men det får han inte. Men jag blir förälskad i nya klänningar hela tiden.

Just nu är jag lite inne på att vi ska gå in i kyrkan till Bruno Mars; Marry You.

Kan bli lite roligare att gå in till nått annorlunda :)

• brud201209

Jag har provat klänningar idag och det var helt underbart! Men gud vad mkt det finns att välja på!! Hittade iaf en modell som kändes helt rätt. Tight liv, axelbandslös, rak lite vidare kjol, brett band i midjan med smyckesdetalj på, snörning bak.

Vid nästa provtillfälle får sömmerskan smyga med så får vi se om hon kan sy en likadan klänning.
  • Sarus
    brud201209 skrev 2012-01-07 19:48:47 följande:

Jag har provat klänningar idag och det var helt underbart! Men gud vad mkt det finns att välja på!! Hittade iaf en modell som kändes helt rätt. Tight liv, axelbandslös, rak lite vidare kjol, brett band i midjan med smyckesdetalj på, snörning bak.

Vid nästa provtillfälle får sömmerskan smyga med så får vi se om hon kan sy en likadan klänning.
    Åh va fin! Roligt att prova :)
  • Pörcy
    Sarus skrev 2012-01-07 13:25:12 följande:
    Just nu tittar jag mest runt. Ska titta på klänningar på fredag och kommer känna efter vilken modell jag vill ha. Helst vill jag hålla det hemligt för min m2b. Men han vill va med och bestämma men det får han inte. Men jag blir förälskad i nya klänningar hela tiden.

Just nu är jag lite inne på att vi ska gå in i kyrkan till Bruno Mars; Marry You.
    " target="_blank">

Kan bli lite roligare att gå in till nått annorlunda :)
    Den var ju jätterolig men jag är lite tveksam på raden: Looking for something dumb to do.. Låter ju inte helt övertygande.. Men som sagt skön låt!
  • pulmonate
    Sarus skrev 2012-01-06 21:06:15 följande:
    Shit va svårt det är att välja!!! Den här klänningen tycker jag är väldigt vacker av Jim Hjelm. Sen skulle ju tärnklänningen passa perfekt till den är från lightinabox.com

Jim Hjelm är min absoluta favorit. Dock kände jag inte igen just denna klänning. Hade du tänkt köpa orginalet eller få den uppsydd ifrån någon liknande "lightinthebox" sida? Jag har sett bilder här på BT på en som köpt en liknande klänning som tärnklänningen och det blev verkligen inte bra det där med bladen nertill. Det var lixom bara påklistrat. Jag kan tänka mig att det blir likadant med brudklänningen.
    Jag har själv beställt ifrån en Kinasida (Milly bridal) och tycker det är en jätte bra idé, men jag skulle nog vara lite försiktig med just din klänning. Det är nog svårt att få till det där på nedre delen. 

Jag fick hem min klänning och såg den igår för första gången! Överlag är jag nöjd men spettsen på framsidan är sådär. Inte helt bra. Men det ska jag nog ta och fixa, för passar klänningen (provar den på torsdag) så ska det vara den. Jag har själv designat den och måååste ha den
  • Sarus
    pulmonate skrev 2012-01-08 22:28:40 följande:
    Jim Hjelm är min absoluta favorit. Dock kände jag inte igen just denna klänning. Hade du tänkt köpa orginalet eller få den uppsydd ifrån någon liknande "lightinthebox" sida? Jag har sett bilder här på BT på en som köpt en liknande klänning som tärnklänningen och det blev verkligen inte bra det där med bladen nertill. Det var lixom bara påklistrat. Jag kan tänka mig att det blir likadant med brudklänningen.
    Jag har själv beställt ifrån en Kinasida (Milly bridal) och tycker det är en jätte bra idé, men jag skulle nog vara lite försiktig med just din klänning. Det är nog svårt att få till det där på nedre delen. 

Jag fick hem min klänning och såg den igår för första gången! Överlag är jag nöjd men spettsen på framsidan är sådär. Inte helt bra. Men det ska jag nog ta och fixa, för passar klänningen (provar den på torsdag) så ska det vara den. Jag har själv designat den och måååste ha den
    Inte riktigt bestämt än vilken jag ska, kollar mest på nätet efter modeller jag gillar. Men jag är tveksam till att beställa från nätet just pågrund av att man inte får sen det färdiga resultatet förrän det är försent! Så blir nog från butik. Ska iväg och prova idag :)
  • Sarus
    Pörcy skrev 2012-01-08 20:49:16 följande:
    Den var ju jätterolig men jag är lite tveksam på raden: Looking for something dumb to do.. Låter ju inte helt övertygande.. Men som sagt skön låt!
    haha, jag gillar den, skönt flow i den. Och lite ironi med tanke på hur länge vi varit tsm (9år) och hur planerat detta bröllop är. Vet en brud som gick in till here comes the sun, beatles, gulligt tycker jag!

Låtar som vi tänkt på i kyrkan är kärleksvisan och jag vet vem jag är när jag är med dig, tycker den sist nämnda är bra men den går lite fort men min kompis som ska sjunga ska nog sänka tempot på den lite så den blir lite mer "bröllopsaktig" :)

Måste säga säga att det är väldigt kul att planera bröllop men det känns så långt borta!
Svar på tråden September 2012