Äntligen lyckats läsa ikapp! Har inte deltagit i tråden sedan november, och knappt fått nåt gjort med bröllopsplanerna på den tiden heller :P. Önskan om att bli gravid har ju ännu inte slagit in :S, och blir vi inte det denna månad heller så är det dags att trampa på gasen och få till det här bröllopet!
Det positiva är väl att varken vigsellokal eller middagslokal behöver/kan bokas, och att vi åtminstone har ett ganska bra hum om hur vi vill ha det. Dock ska det ju krångla, såklart! Vi hade ju mer eller mindre bestämt oss för 29 september (då hösten är som vackrast här), men nu har min bästa kompis blivit bjuden till ett annat bröllop just den helgen :(. Visserligen skulle hon välja oss före de andra, men jag vill inte att hon ska behöva välja :S, och vi har ju faktiskt inte spikat nåt än. Så nu känner jag mig helt lost gällande datum! Om vi inte ska köra den 29e när det är som vackrast med höstfärger och löv på marken, så är det kanske bättre att skippa hösttankarna och köra lite tidigare istället då det fortfarande är skaplig temperatur ute (med tanke på att både vigsel och mat planeras utomhus). Men tidigarelägga = mer stress... och mormor som skulle sy om klänningen har inte kommit så långt då morfar gick bort i vintras + att hon sålt huset och ännu inte hittat nånstans att flytta :S. Men det löser sig nog, får hon ett datum att hålla sig till sen så tar hon sig kanske lite mer tid till det.
Vad jag åtminstone har lyckats med är att hitta skor! :D Vilket verkat nästan omöjligt tidigare... Sen måste jag hitta passande smycken också vilket inte heller verkar så lätt iom att klänningen är lite speciell :S. Har även haft en del huvudbry gällande mannens kostym, vill ju gärna att han har brun vilket inte varit så lätt att hitta, men såg nu att det finns en till nedsatt pris på LaRedoute, så kanske provar nåt sånt :).
Beräknas få tillbaks en hel del på skatten (reseavdrag), så de pengarna får isf gå till ringarna + lite till, så blir väl kanske en tur till Göteborg i sommar för att fixa med det :). Det får bli vår lilla minisemester för i år :).
Har dock klar ångest över violinist och solist till vigseln! Hur får vi tag på en sådan?! (passande vår lilla budget). Eftersom vi nog väntar ett par veckor till innan vi börjar boka in nånting (och jag EGENTLIGEN önskar sambon fixade ett riktigt frieri innan nåt bokas) så börjar det kännas lite tajt om vi ev. skulle försöka ragga via nån skola och dessutom kanske tidigarelägger datumet :S.
Och hur gör vi med grillmottagningen? Hur lösa det på ett bra sätt för ca 30 pers? Var hittar vi bord och stolar till alla? Porslin och bestick? Sammantaget så blir det ju mycket dyrare för oss med grillfest i trädgården i hyrt tält, med hyrda stolar och bord, och trol. köpt porslin och bestick, än att ha en buffé på en bygdegård där allt redan finns... Men men.. Åh just! måste ju kolla om tältet ens får plats på svärföräldrarnas tomt :S.
Nu känner ni er nog ganska nöjda med att ha kommit jämförelsevis långt med allt detta fixande va?
För övrigt, var hittar vi frimärken med ringarna på? På postens hemsida säljs de numera bara i 100-pack, och vi behöver nog max 20 st... Tips mottages tacksamt (rör oss emellanåt i krokarna kring Sundsvall, Hudiksvall, (Gävle), Uppsala, Stockholm - om ni har sett nåt ställe som har på dessa orter).