Inlägg från: MalinH84 |Visa alla inlägg
  • MalinH84

September 2012

Sarus: 1/9 Torsås 
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona 
    Mary12: 1/9 Jönköping 
    Ninalainen 1/9 Halmstad 
    Sirenne: 1/9 Enköping
    Thessan : 1/9 Stockholm
    MatsoLotta: 1/9 i Nyköping
    Sirifisen: 1/9 Halmstad
    Retrobohem 1/9 Trondheim
    MalinH84
    xelina: 8/9 Ellinge slott 
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Bellathebau: 8/9 Linköping 
    smulanjuli 8/9 Vetlanda
    LillaMi: 8/9 Malmö
    Naive: 14/9 Zürich 
    Purpleflower: 15/9 Borås 
    Protexblue: 15/9 Karlstad 
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien. 
    Jeth: 15/9 Hudiksvall
    Jenny493: 15/9 Anderslöv
    Zandra: 20/9 Australien 
    Pörcy: 22/9 Västerås 
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall) 
    Lodjuret: 22/9 Stockholm 
    Censson:22/9 Skåne Tranås 
    DestinyD: 29/9 Stockholm 
    YouandMe: 29/9 Norrköping 
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby 
    Frida82: 29/9 Karlstad 
    Anny: 29/9 Jönköping

Så missade tydligen jag sista listan, nu ska det vara rätt!

• MalinH84

Nu är alla inbjudningskort skickade =) Wohoo!!!

• MalinH84

Jag tycker inte det är så tidigt att skicka ut inbjudningarna nu! Dagen är ju ändå bestämd, det handlar om familj och vänner så det är bara bra om de får tid på sig att planera in. Vi vill ju att alla kommer =)

Vi funderade också på att beställa korten istället! Vi är båda konsulter, och för mig som i stort sätt alltid tar med mig jobb hem på kvällarna blev det ju en hel del som inte blev gjort pga kort-pyssling. Men det var det mer än värt. Jag ville ha personliga kort, och det var verkligen roligt att pyssla. Nu vill jag göra fler :p Men får väl vänta tills det är dags för kyrkohäftena och festhäftena! Men det blir först till sommaren!

Och Sirifisen; jättefina kort =)

• MalinH84

Jag tycker 7 000 kr egentligen är mycket för en klänning, eftersom man bara ska ha den en dag. Men samtidigt måste man räkna in andra faktorer i priset. Min klänning gick på 8 500 kr, och jag velade lite fram och tillbaka innan jag bestämde mig för att köpa den. Främsta anledningen var att jag hade hittat en som jag VERKLIGEN gillade jättemycket och kände mig så otroligt fin i. Sen vill jag prova klänningen innan jag köper, så för mig har det aldrig varit ett alternativ att köpa från Kina, dessutom skulle jag bara vara nervös att det skulle vara något fel på den sen när den kom. Jag hatar problem, allt ska flyta på smärtfritt, och då bestämde jag mig för att 8 500 kr var värt det!

• MalinH84

Jag tycker också protea är en jättefin blomma. Jag har några tänkbara alternativ på bukett, och den är en stark kandidat. Vill ha en enkel och snygg bukett, ingen droppformad och gärna inte för mycket blommor i.

Jag tycker absolut man kan säga till i vilken klass man vill ligga när man är hos floristen. Jag tror inte de tänker att man är snål, snarare man själv :p Men man prioriterar ju olika, för mig är inte buketten jätteviktig men man vill ju ändå ha en som man tycker är fin. Sen måste vi även ha till tre tärnor och 3 näbbar samt till m2b och bestmans, så kommer ju bli dyrt iaf.

• MalinH84
    Sirifisen skrev 2012-05-03 09:46:23 följande:
    Alla vår OSAn har kommit o  i stort sett alla kan. Fick de sista efter 2 veckor (bortresta).

Men har en fråga: jag tål inte fåniga möhippor som går ut på att förnedra bruden på stan. Ist funderar jag på om man kan ordna en egen enkel sak. Tex ta en weekendresa till Polen, gå på spa eller ngt annat enkelt. Annars finns det en tjej jag vill fråga om hon vill anordna den för jag vet inte vem annars som kommer ta tag i det nämligen. Ingen känner varandra, är rädd för att utsättas för just en sådan möhippa som jag hatar (o jag är envis o grining som en 5-åring så jag kommer fetvägra vara med) o vet inte ens om det blir ngn. O jag vill gärna ha ngt.

Kan man ordna sin egen möhippa? 
    Har du ingen tärna? Brukar väl vanligtis vara tärnorna som är ansvariga för möhippan. I såna fall tycker jag du kan säga att du inte vill ha en sådan möhippa. Jag har min syster och mina två bästa vänner som tärnor, och alla tre har jag pratat med tidigare innan vi bestämde oss för att gifta oss att jag inte är intresserad av en förnedrings-möhippa. Men tror aldrig någonsin de skulle fixat en sån iaf! Känns inte som är det är så vanligt på möhippor längre, tycker de flesta bara brukar göra massa roliga saker tillsammans. Men om du känner dig osäker på om någon kommer ta tag i det där med möhippa så tycker inte jag det är en dum idé att åka med några tjejkompisar på spa till t.ex. Polen, är väl jättemysigt att få umgås lite extra!!! I värsta fall får du två möhippor =)
  • MalinH84
    Sirifisen skrev 2012-05-03 20:52:24 följande:
    Har inga tärna. Vårt bröllop är litet o intimt med bara familjen så inga tärnor behövs. Uh, vet inte hur jag ska göra =(
    Då tycker jag du kan fixa något med dina tjejkompisar själv. Det behöver ju utryckligen inte kallas möhippa om du känner att det blir konstigt att det är du som håller i trådarna. Tror ingen av dina tjejkompisar kommer tycka det är konstigt om du vill hitta på något. Gör som du känner, och bry dig inte om vad alla andra tycker =)
  • MalinH84

Igår var vi och tittade efter klänningar till brudnäbbarna. Och vi hade sån tur och hittade jättefina i första butiken vi gick in. Är verkligen jättenöjd, de båda tjejerna var såååå söta och de älskade sin klänningar. Ibland har man tur =) Nu är det bara till lille näbb-killen kvar, men det blir nog inga problem.

Vi har även fixat präst vilket känns toppen. Blir den präst som konfirmerade min m2b, han är verkligen jättetrevlig och rolig. Har även fått ok från catering-firman att de fixar maten efter våra recept, så nu ska jag sätta mig och skriva ner. Har även lite musik på g, en trubadur som vi tänkte ska spela när gästerna kommer till festlokalen samt något under middagen. Kvar är att ringa violinist så att vi har till inmarschen i kyrkan samt ett soloframträdande i kyrkan. Så vi håller tummarna att de kan!

• MalinH84

Nu var det länge sedan jag var här inne, ser att det rullar på för er andra. Själv har jag idag sprungit runt på stan och fixat. Bokat tid för klippning och färgning, pratat med sminköser och florist. Har nog bestämt mig för hur min brudbukett ska se ut nu, väldigt otippat (för mig iaf) blå hortensia, brudslöja och vita rosor. Bröllopets färger går i blått, så därför skulle jag vilja ha en bukett som går de färgerna. Floristen snodde ihop en lite snabbt och blev hur fint som helst =) Tärnornas buketter kommer istället ha mest brudslöja med något blått i sig, kommer bli jättefint mot deras blåa klänningar. Brudnäbbarna (tjejerna) får liknande men mindre buketter, och M2B, bestman och näbb får cortage med vit ros och blå pärla i. Har möte med floristen i nästa vecka, så då ska vi gå igenom mer noggrannt =)

Sitter även och fixar med servetterna. Går riktigt bra faktiskt, och blir jättefina! När jag är klar med dem ska jag börja med våra blå rispåsar och sedan servettringarna. Är skönt att ha något att pyssla med när min älskling är i Indien på utbildning med jobbet, blir så ensamt här hemma =(

Har även fått en violinist och pianist, känns toppen att det är fixat. Kommer bli så fint i kyrkan =) Och har stämt av allt med cateringen, han ska testlaga våra recept i veckan.

Det som är kvar är:
    Örhängen samt armband till mig
    Smycken till tärnorna som de ska få i present av mig
    Slips samt näsduk till grabbarna (men det fixar m2b i indien, de har hur mycket skräddare som helst)
    Slöja
    Tårta
    Lite pyssel till festlokalen (bordsdekoration, "gästbok", kamera, skyltar, handdukar till toaletterna etc)
    Kyrkohäften och rispåsar
    Festhäften
    Bordsplacering

Och jag känner också lite stress över om man glömt något! Men det dyker väl i såna fall upp nån gång under tiden, är ju ändå 1 ½ månad kvar =)

• MalinH84
    MajaStina skrev 2012-08-17 10:46:52 följande:

Har bara 2 veckor kvar nu... Å jag längtar såå!!

Fast väninnorna var liiite besvikna att jag inte sjöng så falskt som dom trott! Haha!
    Haha, blev dina kompisar också besvikna ;) Jag fick spela in en sång och de hade tänkt sig att det skulle låta mest roligt, men den blev ju faktiskt väldigt bra. Vi alla höll med om att det var bakgrundskörerna (dvs mina kompisar som delade upp sig i tre grupper och sjöng med i varsin refräng) som försämrade låten. Ska bli jättekul att höra den igen på bröllopet (dock lite nervös inför att se musikvideon som vi spelade in till den, pinsamt... :p )

Sarus: vilken rolig låt, den ska jag höra med min kille och toastmastrarna om vi ska ha med =)
  • MalinH84

Wohoo, jag är gift =) Allt gick fantastiskt, inte en enda sak som inte gick som vi ville, så vi är såååå nöjda. Helt klart den roligaste dagen i mitt liv! Är så lycklig!

• MalinH84

Sååå fina bilder allihopa =) Jag väntar fortfarande på mina foton från fotografen, har dock fått tjuvkika på två stycken som jag lägger upp här nedanför. Ska bli så skoj att få se resten sen!

• MalinH84

Jag är verkligen avis på er som har er stora dag imorgon. Jag tänker hela tiden tillbaka på förra fredagen då man fixade och trixade i lokal mm. Jag önskar er alla all lycka imorgon och kommer tänka på er. Ska själv på dop så blir lite festligt iaf =)

Pörcy: de där fotona är från Djäkneberget vid dammarna. Vi hade tänkt åka ner till ån vid Kyrkbacken också och ta där, men vi var så nöjda med Djäkneberget att vi stannade där hela tiden. Men skulle ni inte gifta er i domkyrkan? Då skulle jag absolut dra förbi kyrkbacken en snabbis, är så himla mysigt där =) Vårt inomhus-alternativ (som vi tack o lov inte behövde eftersom det inte regnade) var Stadshotellet, och jag hade egentligen velat fota där också iaf men det hanns inte med! Sen tog vi en hel del bilder vid kyrkan och vid Brunnby där vi hade festen. Så väntar med spänning på resten =)

• MalinH84

Pörcy: ok. Lögarängen är också jättefint. Vi tog våra förlovningsbilder där, då var det dock vinter men det blev riktigt häftigt =)

• MalinH84
    Pörcy skrev 2012-09-22 07:14:57 följande:
    Idag är det dags... :-P
    Ha det nu riktigt skoj idag Pörcy. Njut av varenda sekund =)
Svar på tråden September 2012