Nu var det länge sedan jag var här inne, ser att det rullar på för er andra. Själv har jag idag sprungit runt på stan och fixat. Bokat tid för klippning och färgning, pratat med sminköser och florist. Har nog bestämt mig för hur min brudbukett ska se ut nu, väldigt otippat (för mig iaf) blå hortensia, brudslöja och vita rosor. Bröllopets färger går i blått, så därför skulle jag vilja ha en bukett som går de färgerna. Floristen snodde ihop en lite snabbt och blev hur fint som helst =) Tärnornas buketter kommer istället ha mest brudslöja med något blått i sig, kommer bli jättefint mot deras blåa klänningar. Brudnäbbarna (tjejerna) får liknande men mindre buketter, och M2B, bestman och näbb får cortage med vit ros och blå pärla i. Har möte med floristen i nästa vecka, så då ska vi gå igenom mer noggrannt =)
Sitter även och fixar med servetterna. Går riktigt bra faktiskt, och blir jättefina! När jag är klar med dem ska jag börja med våra blå rispåsar och sedan servettringarna. Är skönt att ha något att pyssla med när min älskling är i Indien på utbildning med jobbet, blir så ensamt här hemma =(
Har även fått en violinist och pianist, känns toppen att det är fixat. Kommer bli så fint i kyrkan =) Och har stämt av allt med cateringen, han ska testlaga våra recept i veckan.
Det som är kvar är:
Örhängen samt armband till mig
Smycken till tärnorna som de ska få i present av mig
Slips samt näsduk till grabbarna (men det fixar m2b i indien, de har hur mycket skräddare som helst)
Slöja
Tårta
Lite pyssel till festlokalen (bordsdekoration, "gästbok", kamera, skyltar, handdukar till toaletterna etc)
Kyrkohäften och rispåsar
Festhäften
Bordsplacering
Och jag känner också lite stress över om man glömt något! Men det dyker väl i såna fall upp nån gång under tiden, är ju ändå 1 ½ månad kvar =)