Inlägg från: Pyttsan |Visa alla inlägg
  • Pyttsan

September 2012

Beställde nyss vigelringen! Hurra! Äntligen ringde de från guldsmedsbutiken och det blir verkligen ingen dyr ring, men förhoppningsvis blir den precis som vi vill ha den. Det skulle bara ta en vecka att göra den, sen får jag åka in och prova den och se att den blev som jag tänkte mig. Glad Tror jag ska bjuda ut min käraste på lunchdate och gå och prova tillsammans! 

Fick också veta att min bästis köpte slöjtyg när hon gifte sig, som hon aldrig använde, så nu ska jag titta på det och prova lite hur det känns. Min mammas slöja finns också, men den är väääldigt 70-tal.Drömmer Tänker ha med den på fotograferingen i varje fall, och kanske hänga den i taket ovanför våra platser på middagen eller nånting annat. Känns roligt om den får komma ut och vädra sig lite! 

• Pyttsan

Jag tycker att jag inte hittar nånting på e-bay. Skäms Måste vara världens sämsta på sökord eller nåt. 

Vill gärna ha tips på näbbklänningar, gärna där det finns färgade klänningar också, känns dumt att köpa vita klänningar i september. De kommer ju knappast att vilja ha dem på julfesten eller nyår och till nästa sommar är de urvuxna.. Annars köper vi vita och säljer dem, ska diskutera med flickornas mamma. Säljer vi dem så betalar vi dem naturligtvis, men om vi köper nåt de kan använda flere gånger tänkte jag föreslå att vi delar kostnaden. Verkar det snålt?  

Vi beställde ringar nu, för vi fick 20% om vi beställde inom mars, erbjudande på bröllopsmässan vi var på. antar att det är lagom för alla som gifter sig i sommar.  

• Pyttsan

Jättefin inbjudan! Har du ritat bilden själv?Glad

• Pyttsan

Och tack för länkarna på näbbklänningar!Glad Fanns ju flere söta på Ellos faktiskt!

• Pyttsan

Men hjälp vad stressad jag blir! Varför skickar ni inbjudningarna så tidigt?
    Skäms Har bara lite löst börjat planera dem och försöker slå fast gästlistan som bäst..

Imorgon ska vi träffa cateringfirman, hoppas det tar planeringen ett steg framåt och vi kan slå fast bokningen! Vigselringen borde anlända den här veckan också, ser så fram emot att få se hur den blev.Skrattande 

• Pyttsan

Oj, vilka fina, Sirifisen! Underbara bilder på er! Nu överväger jag också att få med en bild på nåt sätt..men jag är så dålig på datorer och bilder.Obestämd Får nog anlita svägerskan!

• Pyttsan

Vi kommer att ha osa ungefär 1 mån innan bröllopet och skicka ut inbjudningarna 3mån innan, så de kommer fram innan midsommar då folk ev reser på semester. De som jobbar på sjön och de som bor utomlands kommer vi att prata med de närmaste veckona, så att de kan planera att ta ledigt.

Jag vill göra våra, älskar att pyssla, men måste få planeringen så långt klar så vi samtidigt kan skicka med ett litet brev med tips om boende och inbjudan till brunschen dagen efter. Och så har vi inte bestämt om vi ska ha nån websida eller inte..

Måste ta tag i att hitta på hur vi vill ha dem och börja formulera allt den här veckan!  

• Pyttsan

Idag har vi hälsat på hos cateringfirman och vi kommer att anlita dem! SÅ SKÖNT att ha maten bokad! Efter det kunde vi hastigt bekräfta och boka porslin och bröllopstårta också. Skrattande 

• Pyttsan
    Sirifisen skrev 2012-04-08 23:12:38 följande:
    En fråga:

Vi gifter oss 1/9 men kommer ha cermonin endast för familj o nära vänner då, så vi tänkte ha festen seperat. Men lokalen vi hittade att ev ha festen på är uppbokad det datumet vi tänkte oss (veckan efter). Två veckor senare funkar också, men då hade vi tänkt åkt iväg o mitten på september känns lite tråkigare att ha fest, tyckte vi. Däremot är lokalen fri (hoppas vi) två veckor innan bröllopet (veckan innan är den också bokad) så därför undrar jag vad ni tycker - kan man ha festen två veckor innan bröllopet för vännerna??
    Ja, det tycker jag ni kan. Men om det bara är en liten ceremoni, kanske den går att tidigarelägga annars? Eller vill ni ha just den dagen av någon annan anledning?
  • Pyttsan
    Frida82 skrev 2012-04-06 20:53:55 följande:

Jag har bröllopsklänning ångest!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har hittat en jättefin i en affär för 8000 kr som passade perfekt!! och en jättefin kinaklänning från jenjenhouse för ca 2000 kr.....Har någon av er hört något om dem?? Det är såå svårt eftersom jag inte vet om jag kommer passa i kinaklänningen...när jag har prövat här olika klänningar här hemma så kan den minsta detaljen göra att man ser smal/bra ut eller tjock ut....priset är ju verkligen en faktor men vågar man köpa grisen i säcken....what to do???

-------

Liknar den från Kina den du provade i affär? Är det en väldigt dekorerad modell? Annars kan ju du alltid anlita en sömmerska och fixa till. Jag har beställt 2 kinaklänningar (aftonklänningar) och var nöjd med den ena och missnöjd med den andra, men den gick att justera. 

Lightinthebox beställde jag från, var noga med att få kontakt med företaget innan du beställer och kolla referenser. Annars är det nog inga problem. Det är främst de etiska aspekterna som gör att jag inte skulle beställa en till kinaklänning.

Du kanske kan hitta orginalet till kinaklänningen och titta om det finns en underleverantör nära dig, så kan du prova först? 
Svar på tråden September 2012