September 2012
Ok, inbjudningskorten är klara o går ut denna veckan o är framme förhoppningsvis före påsk. Så här ser det ut;
Ok, inbjudningskorten är klara o går ut denna veckan o är framme förhoppningsvis före påsk. Så här ser det ut;
För min del hade det känts fel att beställa (jobbar ju med grafisk design) men ville hålla det enkelt, i samma stil som själva bröllopet som är lågprisbudget med solrosen som tema, o är inte mkt för en massa pillpyssel just nu. Bara ramen är ditpetad, resten är gjort på dator o tryckt på jobb. Samma ram runt adressen på kuverten också
O tack
En fråga:
Vi gifter oss 1/9 men kommer ha cermonin endast för familj o nära vänner då, så vi tänkte ha festen seperat. Men lokalen vi hittade att ev ha festen på är uppbokad det datumet vi tänkte oss (veckan efter). Två veckor senare funkar också, men då hade vi tänkt åkt iväg o mitten på september känns lite tråkigare att ha fest, tyckte vi. Däremot är lokalen fri (hoppas vi) två veckor innan bröllopet (veckan innan är den också bokad) så därför undrar jag vad ni tycker - kan man ha festen två veckor innan bröllopet för vännerna??
Något sånt här hade jag tänkt mig. Solrosor o lite grönt, enkelt men stiligt. Får se om jag köper eller om jag gör själv.
Alla vår OSAn har kommit o i stort sett alla kan. Fick de sista efter 2 veckor (bortresta).
Men har en fråga: jag tål inte fåniga möhippor som går ut på att förnedra bruden på stan. Ist funderar jag på om man kan ordna en egen enkel sak. Tex ta en weekendresa till Polen, gå på spa eller ngt annat enkelt. Annars finns det en tjej jag vill fråga om hon vill anordna den för jag vet inte vem annars som kommer ta tag i det nämligen. Ingen känner varandra, är rädd för att utsättas för just en sådan möhippa som jag hatar (o jag är envis o grining som en 5-åring så jag kommer fetvägra vara med) o vet inte ens om det blir ngn. O jag vill gärna ha ngt.
Kan man ordna sin egen möhippa?
Har inga tärna. Vårt bröllop är litet o intimt med bara familjen så inga tärnor behövs. Uh, vet inte hur jag ska göra =(
Halloj! Jag hoppar in här! Vi planerar att gifta oss 1 september, och har precis börjat planera...
Det känns som om dom stora bitarna börjar falla på plats, så som vigsel och efterföljande "fest".
Är det någon mer än jag som satsar på ett enklare bröllop?
Vi planerar inte vigsel - middag - fest, utan tidig vigsel - brunch - hotellvistelse för mig och min man.
Då vart festinbjudningarna skickade!!